על משכבי בלילות הוא שיר ראשון של יוצר צעיר שומר מצוות, שחזר לאחרונה לישראל אחרי שנים של גלות מרצון בתפוח הגדול.

מוטי שרוני (32) במקור ישראלי, עבר בצעירותו להתגורר בארה"ב שם עסק בבניה ונדל"ן, אך ליבו תמיד כמה לעסוק במוזיקה. הוא שב ארצה לפני כשנתיים ומתגורר כיום בהר שמואל שבפאתי ירושלים.

המוזיקה הייתה תמיד חלק מחייו, מגיל צעיר ניסה את כוחו בכתיבה והלחנה שמילאו את המגירה עד להתפקע. הוא שאב השראה משמות גדולים במוסיקה ממגוון סגנונות: מ-מרדכי בן דוד ואברהם פריד במוסיקה היהודית, עבור דרך איינשטיין ארצי ובנאי – ברוק הישראלי, ומאידך ברוק הקלאסי לסוגיו מ- הביטלס, פול סיימון, ולהקות שנות ה 60 ועד בראד פייסלי של מוסיקת הקאנטרי של שנות ה 2000.

באלבום הבכורה עליו עובד בימים אלה - שירים מקוריים שנחצבו מעולם התוכן היהודי ולחילופין מחשבות עומק על החיים כשלעצמם.

"בחלקם הגדול הטקסטים הינם בעלי ניחוח יהודי עמוק, ויהיו מבוססים על רעיונות מעולם החסידות, "רעיונות חסידיים עמוקים מספקים לי השראה" הוא אומר, לימודי חסידות היו חלק בלתי נפרד מההשפעה על הכתיבה שלי". לצידם טקסטים המביאים מחשבות עומק ותובנות על החיים ואנו בתוכם. "ככה תמיד הייתי, חושב וצולל עמוק". מוטי לא קושר עצמו לזרם מסוים, הוא אומר כי הוא חש "אוריינטציה חסידית פנימית" אך אין לו שייכות מגזרית מובהקת.

בינתיים המון שירים נכתבים בגלות, אך החיים הצפופים של אמריקה תובעים את שלהם ומאיימים שוב להרחיק את החלום המוזיקאי אל אי שם. אך בן משפחה אחד שדוחק בו גרום לו לא לזנוח את החלום ולמרות הכל להפוך את המילים למנגינות ולהקליט אותם לשירים - ואט אט זה קורה. אפילו הגיטרה שליוותה אותו מגיל 14 הספיקה להישכח אי שם ברכבת באחד הקונקשנים באירופה. הוא קונה ב'לוקאל פיקאפ' גיטרה ישנה באיביי, נכנס לקדחת הלחנות והנה המילים הופכים לשירים שרק מחכים לפרוץ מחדש במולדת.

"3 פעמים הקלטתי את 'על משכבי בלילות' שלא הרפה ממני. לא ויתרתי על האיכות, אבל בסוף זה הפך לשיר. שיר אמיתי שהרגשתי, שסוף סוף מוכן לצאת לאור", אומר שרוני ומבטיח שזו רק סנונית ראשונה מתוך מעיין מוזיקלי חדש שיראה אור בקרוב, בע"ה .

מילים ולחן: מוטי שרוני | עיבוד והפקה מוזיקלית: שיקו פלדמן | ייעוץ אמנותי: אלון יהודה