שר הביטחון בני גנץ אמר בישיבת הסיעה של ''כחול לבן'' כי אם ראש הממשלה בנימין נתניהו יפעל להעביר בהקדם את תקציב המדינה לשנת 2021, הכנסת לא תתפזר ולא יהיו בחירות.

ישיבת הסיעה היתה סוערת ובמהלכה קראו חברי הכנסת ''לעשות פאודה'' ולתקוף בחריפות את הליכוד ואת ראש הממשלה נתניהו, ולהפיל את הממשלה בכל מחיר.

גנץ אמר להם: "גם בימים הקרובים נישאר ממלכתיים ולא נטלטל את הספינה 180 מעלות. נעשה רק מה שטוב למדינת ישראל".

שר הביטחון טען "נתניהו לקח 9 מיליון בני אדם כבני ערובה" והבהיר "אם יהיה תקציב לא יהיו בחירות".

מוקדם יותר החליטה מפלגת כחול לבן למשוך את "חוק השיוויון" שתכננה להעלות להצבעה בכנסת, לאור החשש שלא יגובש הרוב הדרוש לאישורו.

נתניהו ב"פלאפל על הדרך"

לערוץ 7 נודע כי ראש הממשלה בנימין נתניהו אוסר על חברי הכנסת והשרים להמריא לחו''ל בימים הקרובים כדי להבטיח נוכחות מלאה של נבחרי ''הליכוד'' בהצבעות במליאת הכנסת.

כמו כן, חברי הכנסת והשרים קיבלו ''דף מסרים'' והתבקשו להיצמד אליו בכל הראיונות שהם מעניקים לכלי התקשורת.

בדף המסרים נכתב: ''הליכוד יצביע נגד בחירות ובעד אחדות. אנחנו קוראים לבני גנץ לקבל את ההחלטה הנכונה לאזרחי ישראל ולשים את ישראל לפני הכל ולא את הפוליטיקה לפני הכל. לשים את המאבק בקורונה לפני הכל. לשים את המאמץ שלנו להביא חיסון לכל אזרח לפני הכל. לשים את הסיוע הכלכלי לכל אזרח לפני הכל.

''בסקרים הפנימיים שלנו הליכוד עם 32 מנדטים. בבחירות אנחנו תמיד מביאים הרבה יותר. אנחנו לא חוששים מבחירות אבל אין סיבה ללכת לבחירות, צריך אחדות ולא בחירות''.

בנודע לסוגיית התקציב נכתב בדף המסרים של הליכוד כי ''שר האוצר מקדם את הגשת תקציב 2021 יחד עם אנשי המקצוע באוצר. כחול לבן גוררים את מדינת ישראל לבחירות מיותרות. במקום לגלות אחריות, להתאחד במאבק בקורונה ולהציל חיים, כחול לבן ממשיכים לקיים ממשלה בתוך הממשלה''.

הח"כים והשרים גם התבקשו לתקוף את מפלגת ימינה לאור התעצמותה בסקרי המנדטים, ''בנט שאמר שאף מדינה בעולם לא תכנס לסגר שני, שוב עושה פוליטיקה עם יאיר לפיד וגורר את המדינה לבחירות מיותרות בעיצומו של משבר הקורונה, בזמן שראש הממשלה נתניהו מביא חיסונים ועזרה כלכלית לאזרחי ישראל''.