האנשים שמאחורי 'צמאה'

לרגל פתיחת שבוע 'צמאה' שוחחנו עם האנשים שמאחורי הפסטיבל החסידי הגדול - מנהל האירוע הרב משה שילת, המפיק המוזיקלי נאור כרמי והבמאי יעקב אסרף. שילת אומר שהשנה יש תחושה מיוחדת.

"לא חשבנו לוותר (בעקבות הקורונה), אבל היו כמה אפשרויות. בסוף יצא הדבר הטוב והמעניין ביותר. אנחנו עושים את זה איך שהקב"ה החליט שזה יהיה השנה. זו בחירה שלו ואנחנו ניסינו לעשות את הטוב ביותר בס"ד", מספר שילת לערוץ 7.

לדבריו, הצורך באירועים נובע מהקהל עצמו. "צמאה יתקיים עד ביאת המשיח. הסוד של האירוע הוא לתת כלים נכונים לאור של היום הזה. י"ט בכסלו אצל אדמו"רי חב"ד זה יום של התגלות ובשורה. אנחנו עושים את זה בסגנון ובכלים של ה-2020 יחד עם המעיין שאנחנו משמרים ומביאים החוצה".

עוד ייחודיות היא בחיבור בין תוכן של החסידות לציבור חובש כיפה סרוגה. "הציונות הדתית, היא עם הפוטנציאל הגדול ביותר לחיבור בין חלקי העם ולממש את חזון החסידות ורק צריך לעשות את זה".

נאור כרמי, המפיק המוסיקלי, מציין כי עולם הניגון מחייה את החסידות במיוחד בחגיגותיה. "כל הכוח שלי עובד על הלב שלי. אני עובד עם מוסיקה שאני אוהב אותי ועושה אותה הכי שמח. יש בחסידות עשרות אלפי ניגונים. זו תרבות מוסיקלית שעוד לא גירדו את הקצה שלה. זו המוסיקה הכי טובה בעולם ומגלים אותה טפח אחרי טפח".

יעקב אסרף, מפיק 'צמאה' התייחס גם הוא לייחודיות של קיום האירועים בשנה הנוכחית. "ההפקה השנה הולכת לכיוון חדש כמו שהחסידות לוקחת את המציאות ומסתכלים עליה מזווית אחרת. ה' הכתיב לנו מציאות ובמקום להתעצב מהקורונה החלטנו להפוך את כל המציאות ולחשוב מה הכוח שאפשר להוציא אל הפועל הכי חזק".

אירועי י"ט כסלו ומופע צמאה - תשפ"א - בשידור חי בערוץ 7:

הערב (רביעי) בין 19:00-23:00 - כנס החסידות המקוון לנשים

ביום חמישי בין השעות 19:00-23:00 - כנס החסידות המקוון לגברים

במוצאי שבת הקרובה, י"ט בכסלו (5.12) – מופע 'צמאה' בהשתתפות אמיר דדון, עידן עמדי, נתן גושן, אברהם פריד, שולי רנד, רמי קליינשטיין, הפרויקט של רביבו, אריאל זילבר, אודי דוידי, נאור כרמי והלהקה במופע משותף שישודר בשידור חי.

הפנינג מכירות ענק אונליין של ספרי חסידות במחירים חסרי תקדים, עד כ"ד כסלו

להרשמה לכנס החסידות ולמופע צמאה >>