השר רפי פרץ: יום עצוב למדינת ישראל

שר ירושלים ומורשת, השר רפי פרץ מתייחס בראיון לערוץ 7 לפיזור הכנסת בקריאה טרומית ולמשבר הפוליטי.

"הכנסת עדין לא מתפזרת וזו קריאה טרומית. זה יום עצוב למדינת ישראל. אנחנו במהלך של משבר קורונה וחיברנו את הממשלה הזאת כדי להתמודד עם המשבר. התמודדנו איתו היטב בגל הראשון ובגל השני אנחנו מתמודדים שוב ועוזרים לעסקים ולכל מי שזקוק, מביאים חיסונים ועושים הסכמי שלום", אומר הרב פרץ.

"אני חושב שהממשלה עושה דברים טובים והיא צריכה להשתפר בתפקוד שלה, אבל לא יכול להיות - ואני מתפלא שמתוך הממשלה - הציעו הצעה לבוא ולפרק אותה. אני בטוח שבמשא ומתן אפשר להגיע לסיכומים ודרך שביל הזהב", הוא מוסיף.

"זה שהממשלה מתפקדת בצורה מקרטעת זה נכון. אני חושב שצריך פשוט להמשיך ולהשתפר. אנחנו עושים עבודה טובה בנושא הקורונה והמשבר הכלכלי. יש לנו הרבה הצלחות. צריך לדעת לדבר בשפה משותפת, להתכנס ולעבוד ביחד. זה שלממשלה יש בעיות לא הופך לגיטמציה לבחירות נוספות. לא בגלל זה הולכים לבחירות בעת משבר לאומי הכי גדול".

לדבריו גם בנושא התקציב אפשר למצוא פשרה. "שר האוצר אומר בפירוש שיש תקציב וזה עניין של זמן. אי אפשר להפיל את הממשלה על עניין התקציב ואי אפשר להכניס את עם ישראל לסחרור ובאופן פרדוקסלי לזה שעכשיו לא יהיה תקציב חודשים רבים רבים".

לשאלה אם הופתע מנאומו של בני גנץ אתמול ענה, "הופתעתי מהחומרה של הדברים של גנץ. אני חושב שבנאום הזה יש עוול גדול לראש הממשלה שלנו. אני מכיר את נתניהו מקרוב שנה וחצי ולא ראיתי אותו מונע מסיבות אישיות. לא ראיתי אותו שוקל שיקולים אישים בשום החלטה שלו. כואב לי שכך מדברים על נתניהו. הוא עושה את תפקידו נאמנה".