ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא דברים הערב (רביעי) בעקבות האישור בקריאה טרומית של ההצעות לפיזור הכנסת.

"בימים דרמטיים כאלו לא צריך ללכת לבחירות. עם ישראל רוצה אחדות ולא בחירות, הוא רוצה חיסונים ולא תשדירי בחירות. מה שלמדנו מהקורונה זה שהנגיף לא מבדיל בין ימני לשמאלני, בין יהודי לערבי. הדרך היחידה לנצח את הקורונה היא ביחד. צריך לשים את הפוליטיקה בצד", טען נתניהו.

לדבריו, "בני גנץ צריך להרים את האמברקס, הוא צריך לעצור את ההידרדרות לבחירות ולעצור את ההשתלחויות חסרות הרסן. זה לא מאוחר מדי. אסור לגרור את המדינה לפוליטיקה של בחירות כשצריך להתמקד בקורונה, בבריאות, בשיקום הפרנסה של כל אזרחי ישראל",

"אני יודע שזה אפשרי. עד לפני שנה ניהלתי ממשלה שהחזיקה מעמד חמש שנים תמימות, יותר מכל ממשלות ישראל והביאה הישגים כבירים. אם כחול לבן יעצרו את תהליך פיזור הכנסת תהיה אחדות. אבל לא יכולה להיות אחדות אם כחול לבן מקיימים ממשלה בתוך ממשלה", הוסיף ראש הממשלה.

הוא מתח ביקורת על חברי הכנסת נפתלי בנט ויאיר לפיד. "לצערי בני גנץ נגרר אחרי לפיד ובנט כי להם אין בעיה. להם לא אכפת כי אין להם שום אחריות אז הם מוכנים לגרור לבחירות נוספות וזה לא אחראי. הציבור הישראלי רוצה אחריות, הוא רוצה אחדות. הוא רוצה ממשלה שעובדת יחד למענו".

דבריו של נתניהו נפתחו בהתייחסות לנגיף הקורונה. "אני שמח לבשר שהחיסונים הראשונים לישראל יגיעו בקרוב. עד שיהיו מספיק לכל האזרחים יקח כמה חודשים ולכן יש לכולנו משימה להמשיך לשמור על ההנחיות".

"אנחנו נמצאים בימים דרמטיים למדינה שלנו. המלחמה העולמית בקורונה ממשיכה במלוא עוזה. יחד עם שר הבריאות ומשרדו אני עוסק בכך יום יום שעה שעה מבלי להגזים", הוסיף ראש הממשלה.

הוא ציין, "יש לנו הישגים אדירים מול הקורונה. קודם כל הצלנו חיים רבים, אנחנו דואבים עם המשפחות שאיבדו את יקיריהם אך אני רוצה שתבינו שקצב התמותה בישראל, טראגי ככל שיהיה, הוא קטן ממדינות אחרות שהן בגודלנ. יש לנו עוד משימה, לעזור כלכלית לעסקים ולאזרחים. שר האוצר ואני נביא עזרה נוספת לעסקים הקטנים והעצמאיים. אנחנו יכולים לעשות זאת כי הפכנו את ישראל למעצמה כלכלית עם יזמות, עם גז ועם הייטק".

"עד שיגיעו החיסונים, יתכן ונצטרך להדק את ההגבלות. אסור להיכנס לשאננות. אנו בודקים כמה אפשרויות איך לעשות את זה. עובדים על זה, אני עובד על זה ואנחנו נביא את זה לקבינט הקורונה בקרוב", דברי ראש הממשלה.