אילוסטרציה
אילוסטרציהiStock

תחום הפוריות וההלכה מתפתח והופך מורכב משנה לשנה, וזוגות רבים פונים למכון פוע"ה על מנת לברר סוגיות ושאלות בהן הם נתקלים בחיי היומיום.

ספר חדש, בהוצאת מכון פוע"ה, מבקש להוביל קו הלכתי-רפואי חדשני ומסודר בסוגיות שונות שהגיעו לפתחו של המכון ולרבניו.

מהו המעמד ההלכתי של מי שנולד מתרומת ביצית או תרומת זרע? האם ישנו חיוב לעבור טיפולי פוריות? כיצד אפשר, הלכתית, להתגבר על בעיות גנטיות? האם הדיוק של מכשיר האולטרסאונד יכול להיות זה שיכריע אם ניתן לתת היתר נישואין?

אלה ועוד שלל שאלות נידונות בספר שכתב הרב אריה כץ, רב יועץ ופוסק במכון פוע"ה, מנהל המחלקה למחקר הלכתי במכון וראש כולל הדיינות בישיבת ההסדר "ברכת משה" במעלה אדומים.

הספר נכתב במתכונת של שו"ת, ועונה על שאלות רבות בנושאים אלה, מעלה בירורים הלכתיים ומפרט את חידושי הדור האחרון. אותם חידושים המובאים בספר, גרמו לשינוי בתפיסה ובהתייחסות ההלכתית של פוסקי הלכה ודיינים ויצרו שינוי של ממש בעולם ההלכה.

השקת הספר נערכה בשבוע שעבר במתכונת וירטואלית במעמד הרב הראשי דוד לאו, הרב יעקב אריאל, הרב יצחק שילת, הרב אליעזר איגרא, הרב חיים סבתו ורבנים נוספים.

הרב מנחם בורשטין, ראש מכון פוע"ה, מסר "במהלך עבודתו במכון פוע"ה כתב הרב כץ מאמרים שונים המציגים פתרונות הלכתיים להתמודדויות שונות הוא ורבני המכון נתקלו בהן. עד היום לא יצאה שום כתיבה תורנית בנושאים אלה, כשבאמצעות הספר נעשים הדברים שנראים מבחוץ מורכבים וקשים לפיתרון - למסודרים ונהירים".