יועז הנדל במפגש עם ראשי הרשויות
יועז הנדל במפגש עם ראשי הרשויותצילום: דוברות

שר התקשורת ויו״ר דרך ארץ יועז הנדל נפגש השבוע עם ראשי מועצת יש״ע לאחר אישורו בקריאה ראשונה של "חוק הסיבים".

"אני מודה למועצת יש״ע ולדוד אלחייני על האירוח", אמר השר. "אני מגיע לכאן היום אחרי ההצבעה בקריאה ראשונה על מתווה הסיבים במסגרתו מופיע בפירוש הצורך לספק סיבים ליהודה ושומרון".

"אני אומר את זה כי בעבר לא שמו את יהודה ושומרון בתוך החקיקה, דבר שהוביל לבעיות מול החברות וניסיון למצוא פתרונות בדיעבד. הגישה שלי היא שיהודה ושומרון היא לא בן חורג אלא חלק ממדינת ישראל ובוודאי שצריך לספק שם תשתיות תקשורת מתקדמות כמו בשאר הארץ", הוסיף הנדל.

לדבריו, "במקביל למתווה הסיבים תינתן אופציה ליישובים לבצע מכרז עצמאי ולקדם פריסת סיבים עצמאית אל מול חברות פרטיות קטנות. אני מעודד אתכם היום לעשות את זה במועצות שלכם כדי שגם אזרחי יהודה ושומרון יוכלו לקבל אינטרנט מהיר.״

יו''ר מועצת יש''ע דויד אלחייני אמר במפגש: "אני מודה לשר התקשורת יועז הנדל על הפגישה החשובה. תשתית האינטרנט ביהודה, שומרון ובקעת הירדן היא תשתית חשובה לביטחון היישובים ולחיי השגרה של תושביהם".

"במועצת יש''ע אנו עובדים בשנים האחרונות על שיפור התשתיות בתחומים רבים, כגון, תחבורה, מים, חשמל ואיכות סביבה. אנו שמחים שהשר הנדל מקדם את נושא הסיבים המהירים בכל האזור ומברכים אותו על המהלך המשמעותי למען ההתיישבות", הוסיף.

ראש מועצת בית-אל, שי אלון, ציין "במשך שנים רבות לא התעסקו בבניית התשתיות ביהודה ושומרון. כבישים, חשמל, תקשורת ועוד. שינוי המצב הזה הוא מאוד חשוב ואנו שמחים על כל שר שנוקט בעשייה שמקדמת אותנו בנושאים אלו, כמו השר יועז הנדל. במיוחד יש צורך לשים דגש על שיפור הקליטה הסלולארית בכבישים, דבר הכרוך בסיכון חיי אדם".