הקריה בתל אביב
הקריה בתל אביבצילום: Moshe Shai/Flash90

באירוע במעמד שר הביטחון בני גנץ, מנכ"ל משרד הביטחון אמיר אשל, הרמטכ"ל אביב כוכבי ונציב שירות המדינה, תיפרד הערב (ה') מערכת הביטחון מהמשנה למנכ"ל משרד הביטחון, תא"ל (במיל') רוני מורנו, שפורש לאחר 50 שנות שירות בצה"ל ובמשרד הביטחון.

מורנו החל את שירותו בצה"ל בשנת 1970 כלוחם בחטיבת הצנחנים. את רוב שירותו בצה"ל ביצע במערכים הלוגיסטיים, עד למינויו לקצין הלוגיסטיקה הראשי של צה"ל בדרגת תת-אלוף. בשנת 2005 עם פרישתו מצה"ל, עבר מורנו למשרד הביטחון וכיהן במשך כשלוש שנים כסמנכ"ל וראש אגף שיקום נכים.

בשנת 2008 מונה מורנו לתפקיד סמנכ"ל וראש אגף משאבי אנוש ובשנת 2014 מונה למשנה למנכ"ל ולראש גית"ם. כמשנה למנכ"ל היה אחראי מורנו על הובלת תהליכים אסטרטגיים מרכזיים ביניהם תר"ש המשרד, על הובלת פרויקטים חוצי ארגון ועל התאום מול גופים ממלכתיים נוספים.

שר הביטחון בני גנץ: "משרד הביטחון ומערכת הביטחון כולה התברכה ברוני, ששירת אותה נאמנה עשרות שנים, כאיש ביצוע משכמו ומעלה. גדולתו של רוני היא היכולת לעבוד עם כל אחד, בכל מצב- תחת אש, ותחת אורות הניאון במשרד. רוני הוביל תהליכים חשובים ורחבים במערכת, ואני מאחל לו הרבה בהצלחה, ובטוח שעוד נסתייע בכישוריו".

מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (במיל') אמיר אשל: "רוני הוא מעמודי התווך של משרד הביטחון בשני העשורים האחרונים. התהליכים שהוביל רוני בתפקידיו במשרד תרמו תרומה ישירה לביטחון מדינת ישראל וילוו אותנו עוד שנים רבות".

באיגרת לעובדי המשרד כתב המשנה למנכ"ל תא"ל (במיל') רוני מורנו: "אחת המשימות החשובות שנטלתי לעצמי הייתה ליצור חיבור בין כולנו- חיבור בין אגפים, יחידות ומחלקות, חיבור בינינו לבין ארגונים ומוסדות אחרים, חיבור בין אנשים למשימות. בעזרתכם הפכנו למכונה אחת גדולה, שכוחה הוא השילוב, היחד שסך חלקיו גדול מהשלם. אני חש סיפוק וגאווה וברור לי כי עשינו הרבה ולא פעם יצרנו יש מאין, גם כשזה נראה בלתי אפשרי".