זירת החיסול של מוחסן פחריזאדה
זירת החיסול של מוחסן פחריזאדהצילום: רויטרס

בעקבות חיסול מדען הגרעין האיראני מוחסן פחריזאדה, מתבקשים מומחי גרעין ובכירים ששירתו בעבר בכור בדימונה לנקוט משנה זהירות בהתנהלותם היומיומית.

כתבת "כאן" כרמלה מנשה דיווחה כי באחד המקרים התבקש איש מדע ששירת בעבר בכור בדימונה, להימנע ממסלולי הליכה קבועים, שניתנים למעקב וצפי. הוא התבקש גם לשים לב לחבילות חשודות ואירועים לא שגרתיים המעוררים חשד.

לפי הדיווח, גורמי הביטחון מסרו לו כי לא מן הנמנע שגורמים איראנים עוקבים אחר פעילותו באמצעות האינטרנט והרשתות החברתיות.

בעקבות חיסולו של מוחסן פחריזאדה לפני שבוע, הועלתה הכוננות בשגרירויות ובנציגויות ברחבי העולם. גורמי ביטחון הביעו את חששם מאפשרות של ניסיונות פגיעה בתיירים ישראלים במדינות המפרץ, איחוד האמירויות ובחריין, עימם נחתמו הסכמים לאחרונה.

אמש דיווחנו כי המטה לביטחון לאומי מזהה עלייה באיום הטרור כלפי ישראלים בחו"ל, שבוע לאחר חיסול מוחסן פחריזאדה, מדען הגרעין הבכיר של איראן.

"לאור האיומים הנשמעים באחרונה מצד גורמים איראניים ולאור מעורבותם בעבר של גורמים איראניים בפיגועי טרור במדינות שונות קיים חשש כי איראן תנסה לפעול בדרך זו נגד יעדים ישראלים'', אמרו במל''ל.

במל''ל מציינים כי הזירות האפשריות לפעילות טרור כזו הן מדינות בקרבת איראן כגון גאורגיה, אזרבייג'ן, תורכיה, איחוד האמירויות, בחריין, החבל הכורדי בעיראק וכן במזרח התיכון ויבשת אפריקה.

בלי קשר לכך, ארגוני הג'האד העולמי, בדגש על ארגון "המדינה האסלאמית" ותומכיהם מפגינים מוטיבציה גבוהה להוציא אל הפועל פיגועי טרור, בהמשך לפיגועים שהתרחשו לאחרונה בצרפת, אוסטריה וגרמניה.

נשמעות קריאות מצד גורמי ג'האד עולמי לפגיעה בישראלים ויהודים. אפשר כי חלק מגל הטרור האסלאמי הנוכחי יגיע ליעדים המזוהים עם ישראל או לקהילות יהודיות, בתי כנסת, מסעדות כשרות ומוזיאונים יהודים.

במטה לביטחון לאומי מדגישים כי מועדי החגים הנוצריים, במהלך דצמבר 2020 וינואר 2021, עלולים להיות אטרקטיביים לפעילות חבלנית עוינת באירופה. ''אנו קוראים לציבור המתכנן לבקר בחו"ל ובכלל זאת למשלחות רשמיות ועסקיות לגלות ערנות מוגברת (כולל בקרבת נציגויות ישראל, בתי כנסת ומוסדות קהילה יהודיים), להישמע להנחיות הביטחון של השלטונות המקומיים, להתרחק מאזורים הומי אדם ולהימנע משהייה במתחמים ציבוריים אשר אינם מאובטחים או בסביבת מוסדות שלטון''.

מומלץ לבדוק מבעוד מועד קיומה של אזהרת מסע ליעד. ניתן להתעדכן בכלל אזהרות המסע באתר האינטרנט של המטה לביטחון לאומי ולשאלות ותשובות ניתן לפנות למטה לביטחון לאומי בטלפון 02-6667475.