"מאתגר לרוץ 76 ק"מ במדבר יהודה כל הלילה"

ד"ר ראובן ישי (45) מחדרה הוא המנצח הגדול של מרוץ ה-Ultra Desert Maale Adumim במקצה ה- 76 ק"מ.

ראובן בן ה-45, רופא ומנתח אף אוזן גרון בבית החולים רמב"ם, גמע 76 ק"מ ב-8 שעות ו-18 דקות. למקום השני הגיע אופיר ורדי ובמקום השלישי דורון גולדפרב מקבוצת Summit.

המרוץ שנקרא על שמם של אלירז ואוריאל פרץ ז"ל, היה מהמאתגרים והמורכבים שהיו בישראל. לצד מקצה ה-76 ק"מ יצאו לדרך גם מקצה המרתון ומקצה החצי מרתון.

ד"ר ראובן ישי (45) מחדרה הוא המנצח הגדול של מרוץ

נקודת ההזנקה למקצה ה-76 ק"מ הייתה בצומת אלמוג בשעה 1:30 לפנות בוקר. הרצים טיפסו אל מצוק ההעתקים ונועו דרומה לאורכו לכיוון מצוקי דרגות הידועים בתצפיות המרהיבות לים המלח. משם עלו מערבה וצפונה דרך "סיבוב המוות" אל בקעת הורקניה, כל הדרך המנזר היווני הציורי "מר-סבא", שמהווה מוקד עליה לרגל למתפללים נוצרים ולתיירים.

הרצים טיפסו מאות מטרים ל"ג'בל מונטאר", שמיוחס להר העזאזל המקראי ומכונה האוורסט של מדבר יהודה. משם המשתתפים עשו את כל הדרך לנקודת הסיום הצור במעלה אדומים, לא לפני שעברו במסלול של כ-1.5 ק"מ בתוך העיר.

המרוץ היוקרתי ופורץ הדרך מוכר על ידי ITRA, ההתאחדות הבינלאומית לריצות השטח. בהתאחדות התרשמו מאורך המסלול ובעיקר מהעובדה שבמהלכו המשתתפים מטפסים בריצתם בעליות שונות לגובה כולל של כ-2350 מטרים.

מרוץ "Ultra Desert - מעלה אדומים" נכנס למועדון איכותי ומרשים של מרוצים מכל העולם המאוגדים תחת ITRA, שמותחים את קצה גבול היכולת האנושית. חברת ההפקה הבינלאומית "פלטינום" שמפיקה את האירוע הגרנדיוזי, מבטיחים תוואי שטח מפתיע ולא צפוי עם שיפועים רבים וחריפים ביותר, כאשר השיפוע התלול ביותר עשוי להגיע ל-70 מעלות.