תעלומה באמצע המדבר
תעלומה באמצע המדברצילום: iStock

לא ברור אם מדובר במתיחה עולמית, בהתערבות של חייזרים או דווקא ביצירת אומנות מוצלחת- עמודי מתכת שהתחילו להופיע במקומות שונים בכדור הארץ הפכו במהירות לתעלומה עולמית.

הכל התחיל לפני מספר שבועות כאשר מספר אנשים ששוטטו במדבר יוטה נתקלו לפתע בעמוד מתכת מסתורי באמצע החולות. עמוד המתכת בגובה של למעלה משלושה מטרים נראה חריג במיוחד בנוף המדברי והאנשים דיווחו עליו לרשויות וגם העלו מספר תמונות שלו לרשתות החברתיות.

לאחר שהעמוד פורסם ברשתות החברתיות, תושבים מכל האזור התחילו לנסוע אל אמצע המדבר בשביל לצפות בעמוד המדובר. מבנה המתכת הפך במהירות למוקד סקרנות עולמי בעיקר בשל העובדה שאף אחד לא הבין מהיכן הוא הגיע ומי יצר אותו.

תיאוריות שונות הועלו בקשר לעמוד כאשר יש שדיברו על חייזרים שהחליטו להתעלל באנושות ומנגד יש דווקא מי שמדבר על יצירת אומנות בקנה מידה עולמי. למרבה ההפתעה, מספר ימים לאחר שהמבנה המסתורי קיבל את הפופולאריות שלו, הוא נעלם בפתאומיות.

היעלמות העמוד רק הגדילה את התעלומה כאשר יום לאחר מכן נמצא עמוד דומה דווקא ברומניה המרוחקת. התקשורת מיהרה לקשר בין שני העמודים ולבדוק האם מדובר בקבוצת אומנים בינלאומית אך לפני לבחון אותו לעומק- גם העמוד ברומניה נעלם במהירות. בניגוד לעמוד האמריקאי, העמוד ברומניה נבנה בצורה שונה וחובבנית ויש שמשערים שהוא נוצר דווקא על ידי מעריץ מקומי ואין לו קשר לעמוד המקורי.

התעלומה ממשיכה להכות גלים בעולם אבל נראה שבינתיים יש הסבר לפחות לחלק מהמסתורין. צלם שתיעד את עמוד המתכת הראשון ביוטה, פרסם כי הוא זיהה קבוצה של ארבעה אנשים שהגיעו לפרק את העמוד באמצע הלילה. סרטון שהופץ כעבור זמן קצר הראה את האנשים מורידים את העמוד ומוכיחים מעבר לכל צל של ספק שלא מדובר בהתערבות חייזרית.

לדבריהם, העמוד היה מטרד ומפגע לסביבה והם דאגו מכך שהמון אנשים מגיעים לצפות בו ולטפס עליו ללא אמצעי בטיחות. הם אמרו שאנשים הגיעו למקום בכל דרך אפשרית כולל אוטובוסים מלאים ואפילו במסוקים וכל זה באמצע המדבר.

אז האם מדובר בסוף הסיפור? ככל הנראה שלא. בימים האחרונים נמצא עמוד נוסף בקליפורניה הזהה לעמוד הראשון שהוצב במדבר יוטה. לאכזבת העולם, העמוד לא שרד זמן רב וקבוצת נערים הרסו אותו לאחר זמן קצר.

גם אם לא מדובר בפלישת חייזרים או ביצירת אומנות, יוצרי העמודים הצליחו להעלות שאלות רבות בנוגע להתעניינות העולמית בעמודים, ובעיקר בוונדליזם שהורס אותם במהירות גבוהה כל כך. בכל מקרה- העולם כולו מחכה שיצוץ עמוד מתכת נוסף בעולם, ואולי עוד קצה חוט לתעלומה המסתורית.

רוצים עוד? כתבות חדשות כל יום בנוער ערוץ 7- המקום בשבילכם!