אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: ISTOCK

הכלבים יסייעו במאבק בהתפשטות הקורונה באוסטרליה. החל מתחילת החודש הבא יחלו כלבי הרחה לבדוק תיירים נכנסים בשדות התעופה באוסטרליה על מנת לזהות חולי קורונה, עוד לפני שיגיעו תוצאות בדיקת הקורונה הרפואית. כך מדוות רשת AP באוסטרליה.

במסגרת פרויקט משותף לאוניברסיטת אדלייד, משטרת הגבולות האוסטרלית רשות האבטחה הביולוגית ושירותי החירום האוטרליים, אומנו הכלבים בחודשים האחרונים לזהות חולי קורונה על פי ריח הזיעה שלהם.

מטרת רשויות שדות התעופה באוסטרליה היא להכניס לשימוש את הכלבים כאמצעי סיוע נוסף לזיהוי חולי קורונה לצד הבדיקות הרפואיות, כאשר על פי צוות החוקרים שאימנו את הכלבים הם יהיו מסוגלים לזהות את חולי הקורונה גם במקרים של נשאים א-סימפטומטיים.

סוזן הייזל, חוקרת מאוניברסיטת אדלייד שהשתתפה באימון הכלבים לזיהוי קורונה על פי ריח גוף, אמרה כי "עשינו את זה בהדרכה ובאימונים, והצעד הבא שלנו יהיה לשלוח את הכלבים אל שדות תעופה עם נוסעים בינלאומיים נכנסים. ברגע שנוכל להוכיח כי הוא אכן עובד, היתרון הוא כי ניתן יהיה להשתמש בכלבים ללא הבדיקות האחרות. הם יוכלו לשמש לבדיקה הראשונית".

לדברי הייזל, יעילותם של הכלבים בזיהוי חולי קורונה הוכחה כגבוהה במיוחד לאחר שבמספר מקרים הם זיהו חולי קורונה למרות שהבדיקות הרפואיות שלהם יצאה שליליות.

"כשבדקו מחדש את האנשים, הם היו חיוביים. זה נראה כאילו הם היו לפני הופעת התסמינים. כך שנראה כי הכלים יכולים לחשוף את נשאי הקורונה עוד לפני שהבדיקות האחרות יזהו אותם", אמרה הייזל.