נתניהו
נתניהוצילום: Olivier Fitoussi/Flash90

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה השבועית לעלייה המובהקת בנתוני התחלואה בקורונה בימים האחרונים.

"בסוף השבוע אנחנו חתמנו עם חברת מודרנה על שישה מיליון חיסונים שיגיעו בקרוב למדינת ישראל, זה פי שלושה ממספר החיסונים שהיה בחוזה המקורי. בימים האחרונים שוחחתי מספר פעמים עם מנכ"ל פייזר, אלברט בורלה, על הקדמת קבלת החיסונים בישראל.

אני אמשיך להוביל את המדיניות שקבענו מתחילת פיתוח החיסונים: כמה שיותר חיסונים, מכמה שיותר מקורות, לכמה שיותר אזרחים וכמה שיותר מהר. אנחנו נערכים למבצע לוגיסטי אדיר של קליטת החיסונים, שימורם וחלוקתם לאזרחי ישראל", אמר.

"היום ניתן לומר בביטחה: ניתן לראות את האור בקצה המגפה. אבל עד אז אני חוזר ואומר – על כולנו להמשיך ולהישמע להנחיות: מרחק, ידיים, מסכות. לצערי כנראה שזה לא קורה כפי שהיינו רוצים שזה יקרה, כי בימים האחרונים אנחנו רואים עלייה תלולה ומדאיגה בתחלואה.

קבינט הקורונה יתכנס היום. אנחנו נשמע את הצעות משרד הבריאות על הצעדים לבלימת העלייה הזו בתחלואה, ואנו נחליט גם לגבי חג החנוכה. אני יודע שזה מעניין את כולכם. מה שאני יכול להגיד לכם, זה שאני רוצה שיהיה לכם חג חנוכה שמח, אבל אני רוצה שתחגגו אותו בזהירות, וזה אומר לא רק בקלוריות אלא גם עם מסכות וללא התקהלויות. אולי המסכה תעזור בשני הדברים - גם בבריאות וגם בקלוריות. חג חנוכה שמח".

עוד התייחס ראש הממשלה נתניהו בפתח הישיבה לסיוע שמעניקה מדינת ישראל להונדורס "חג חנוכה הוא גם חג האורות, היום כולם יודעים שישראל היא גם אור לאומות רבות, אור לגויים. אני רוצה לספר לכם שלפני כמה ימים פנה אליי נשיא הונדורס, ידידי ארננדס, וביקש סיוע של ישראל מול סופה קשה מאוד שפקדה את המדינה. לפני ארבעה ימים יצאה משלחת של פיקוד העורף לשם, השגרירים הכי טובים שיש למדינת ישראל. אני רוצה להודות למשרד הביטחון, לצה"ל, למשרד החוץ וכמובן למטה לביטחון לאומי במשרדי על שיתוף הפעולה המצוין שמוציא את שמה של ישראל לטוב בקרב אומות העולם".