בני גנץ
בני גנץצילום: אלעד מלכה

שר הביטחון בני גנץ והרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי העניקו תעודות הוקרה ל-32 קצינים ולנגדים מצטיינים מיחידות וממערכי צה"ל השונים, בטקס שנדחה מראש השנה ונערך במגבלות הקורונה בקריה בתל-אביב הערב.

שר הביטחון גנץ התייחס לחשיבות הגיוון בצה"ל ושמירה על המצטיינים ואמר: "בשנים האחרונות נעשו תהליכים רבים, וצריך להמשיך בהם: לתת יותר למי שנותן יותר, לא רק בכסף או בתנאי השירות, אלא גם בהכרת הטוב. ביחס למשפחות. באופק שלאחר השירות. אנחנו עושים גם מאמצים מיוחדים כדי לגוון את השורות- בעיקר ביחידות הטכנולוגיות אבל לא רק.

''אנחנו נערכים להשפעות החיוביות של מעבר אמ"ן לנגב בנוסף ליחידות הנוספות שכבר נמצאות שם- נפעיל תוכניות כבר בגילאי נוער כדי שבני נוער מהדרום ישתלבו באמ"ן ויישארו בנגב גם במהלך השירות וגם לאחריו. מערכת הביטחון וצה"ל כולו, בפיקודו של הרמטכ"ל, מגויסים למען החזון הציוני והישראלי הזה", הוסיף גנץ.

גנץ התייחס לסוגיית מתווה השירות וחוק הגיוס: ''מדינת ישראל זקוקה למתווה גיוס חדש. מאז כניסתי למשרד הביטחון, אני עובד על מתווה כזה – ששם את צה"ל בראש, אבל יאפשר גם שירות אזרחי שמותאם לצורכי החברה הישראלית כולה. מולנו לא עומד רק אתגר של חוק או עיקרון חשוב מאוד של שוויון, אלא הסתכלות כוללת על צרכיה הביטחוניים והחברתיים של מדינת ישראל כעת – ועם הפנים לעשורים הבאים.

''אני מבטיח לכם: שגם אם זה לא יקרה באופן מידי, אאבק ואפעל בכדי שזה יקרה. זה מה שצה"ל צריך. זה מה שמדינת ישראל זקוקה לו. לא נכון להסתפק בהעברת חוק גיוס קצר מועד בלי שלצידו יהיה פתרון אמיתי למתווה שירות רחב, שלם ונכון", הוסיף שר הביטחון.