אריה שיף
אריה שיףצילום: ללא קרדיט

עשרות בני אדם הפגינו במוצאי שבת בכניסה לערד והביעו תמיכה באריה שיף, מי שירה למוות בפורץ ערבי שניסה לגנוב את מכוניתו. בין המפגינים היה גם בועז קוקיא, ששכל את בנו רון הי"ד בפיגוע בערד.

לערוץ 7 מסביר קוקיא מדוע החליט לבוא ולהשתתף בהפגנה. "התמיכה באריה שיף היא בכך שצריך להכיר בכך שהוא התגונן והאחריות לאלימות היא של השודד האלים. מגיעה לו כל התמיכה כדי שמערכת המשפט תגלה הבנה למצוקה שלו. בכל מקרה, אין צורך להחזיק אותו במעצר, מקסימום במעצר בית".

"מצב הטרור והפשיעה ברחבי הארץ אינו טוב. אני שותף לפעילות להענשת אב הרוצחים של רון שהוא בדואי ושותף לפורום 'בוחרים בחיים' שמטפל ברמה הארצית במלחמה בטרור", מספר קוקיא.

לדבריו, יש צורך לאפשר הגנה עצמית מול פורעי חוק. "ההוראות המשפטיות הן שרק כשאתה בסכנת חיים ממשית אתה יכול להשתמש בנשק. צריך לשנות את החוקים, כפי שהחלו לעשות ב'חוק דרומי'. מדובר בפריצה לרכב שהאדם ישן בו בלילה וזה מאוד דומה".

אז מה צריך לעשות? לדעת בועז קוקיא, מדובר בחריש עמוק של כל הרשויות. "אני קורא קודם כל למדינה ולרשויות המקומיות לפעול הרבה יותר למען הביטחון האישי וההגנתי, ברישות מצלמות, ביקורות, בדיקות ומחסומים וגם ללחימה בטרור ובפשיעה באמצעים התקפיים מצד משטרת ישראל".

"אני בטוח שאריה שיף לא ידע מי בתוך האוטו והיה פועל כך גם מול פורץ יהודי. אין כאן עניין של גזע או לאום. מי שנוקט באלימות, עוסק בפשיעה ובטרור, חובה להעניש. מצב הפשיעה והטרור במגזר הערבי הוא בכי רע וישראל לא עושה מספיק", הוא מסכם.