אבי ניסנקורן
אבי ניסנקורןצילום: Yonatan Sindel/Flash90

שרת התחבורה מירי רגב וחברי הכנסת אוסנת מארק וצבי האוזר החרימו הערב (ראשון) את ישיבת הוועדה לבחירת שופטים במטרה לבלום את קידומו של השופט עבאס עאסי לבית המשפט המחוזי בירושלים.

שלושת נציגי הימין קיוו כי היעדרותם תמנע את הקוורום הדרוש לוועדה לבחירת שופטים, אולם שר המשפטים אבי ניסנקורן ונשיאת העליון אסתר חיות החליטו לכנס את הוועדה בלי הח''כים והשרה ולמנות את עאסי לשופט מחוזי.

שר המשפטים ניסנקורן אמר לאחר הישיבה: "מינינו עד כה כמאה שופטות, שופטים ורשמים מצויינים. רעשי הרקע והניסיונות לפגוע בעבודת הוועדה לטובת עסקנות פוליטית לא צלחו ולא יצלחו. נמשיך לפעול ללא משוא פנים למינוי שופטים, על פי קריטריונים מקצועיים. לא אתן לאף שיקול זר להיכנס למרחב הזה''.

ח"כ אסף זמיר מכחול לבן תקף בגלי צה''ל את החלטת הימין להחרים את הוועדה: "לו זה היה הפוך, והיה מיעוט מצד שמאל, היו רואים את זה כאקט 'לוזרי' ואנטי-דמוקרטי שלא מקבל את החלטת הרוב. כך צריך לראות את זה גם במקרה הזה".

השרה להגנת הסביבה גילה גמליאל תמכה בהיעדרות הח''כים מהמחנה הלאומי ואמרה כי ''גם כשהימין היה אבסולוטית בשליטה על הוועדה, הלכו על הסכמה גורפת בין החברים בה. היה צריך לשמור על הקווים הברורים גם בעת הזו, חבל שמגיעים למצב כזה".

כאמור, בימין ביקשו למנוע את מינויו של השופט עבאס עאסי לבית המשפט המחוזי בירושלים, בשל פסיקותיו הנוטות באופן חריג לטובת ערבים ונגד יהודים. בסופו של דבר קודם עאסי לתפקידו החדש יחד עם 60 שופטים ורשמים חדשים.