עו"ד עמית איסמן
עו"ד עמית איסמןצילום: דוברות

פרקליט מחוז חיפה עו"ד עמית איסמן שהומלץ על ידי ועדת האיתור לתפקיד פרקליט המדינה, פרסם מאמר באתר "הארץ" שבו התנצל על התבטאויותיו כלפי נשים בעבר.

איסמן כתב כי ''שתי האמירות שנאמרו על ידי אינן ראויות ואינן תקינות; אין ולא היה להן מקום בשיח, בוודאי לא בשיח בין מנהל לבין עובדות או עובדים בכל מקום עבודה, ובפרט במשרד המשפטים. מובנת לי היטב הביקורת שהופנתה כלפי בהקשר הזה, ואני מקבל את מלוא האחריות לדברים.

''מבחינתי, כל עובד ציבור, בלא יוצא דופן, בכל תפקיד ובכל דרג, נדרש לקיים שיח ענייני ומכבד מול כל אדם באשר הוא. השוויון המגדרי הוא ערך יסוד של פרקליטות המדינה, הידועה בכך שהיא דוגלת בערך זה ואף מיישמת אותו בכל תחומי עיסוקיה. גם אני מחויב לערך זה באופן מלא, כפרקליט המייצג את מדינת ישראל וכמנהל בשירות הציבורי''.

איסמן הדגיש כי אין כל מקום לכך שאשה או גבר יהיו חשופים לאמירות בוטות במקום עבודתם, או בכלל. "אני מודע היטב לחובתי כפרקליט וכמנהל לקדם שוויון ולאפשר לכל אדם, ללא הבדל דת, גזע או מין, לעבוד בסביבה מוגנת, מקדמת ומכבדת. אני מצר מעומק הלב על הביטויים שנאמרו, ומבקש להתנצל בפומבי לפני כל מי שנפגעו מהתבטאויות אלה. כפי שאמרתי לוועדת האיתור ולשר המשפטים, מדובר במעידות שלא חזרו על עצמן מאז, וגם לא יחזרו בעתיד''.

הוא ביקש שלא ללמוד מהתבטאויותיו על תפישתו ביחס לקורבנות עבירה בכלל ועבירות נגד נשים בפרט. ''ההחלטות שקיבלתי במשך השנים, לרבות במאות ואלפי תיקי פשיעה נגד נשים, מדברות בעד עצמן. כך גם החלטותי ועמדותי הבלתי מתפשרות באשר להגשת כתבי אישום, להסדרי הטיעון ולרמת הענישה בתיקים אלה. כל האמור מלמד על המשקל הנכבד והמשמעותי שאני מעניק לקידום נושא זה.

איסמן הדגיש כי ''פרקליט המדינה הוא משרה רמת דרג, ואני מבין את כובד האחריות והאתגרים שמשרה זו טומנת בחובה''.