דונלד טראמפ
דונלד טראמפצילום: Official White House Photo by Shealah Craighead

המסך יפוצל? גם אם יחליט להודות בסופו של דבר כי הפסיד בבחירות לנשיאות, הנשיא טראמפ לא מתכוון לעזוב את הבית הלבן מבלי להותיר חותם גם ביום ההשבעה של יריבו ג'ו ביידן.

על פי דיווח באתר Axios הנשיא מתכנן לעזוב את הבית הלבן בצורה דרמטית ולקיים ב-20 בינואר, יום השבעתו המתוכננת של ג'ו ביידן, את הטיסה האחרונה שלו במטוס חיל האוויר האמריקאי "אייר פורס 1" לפלורידה.

שם יקיים טראמפ עצרת תמיכה המונית בה יכריז על כוונתו להתמודד שוב על הנשיאות בשנת 2024, כפי שהודיע כבר למקורביו בימים האחרונים.

אם טראמפ אכן יחליט להוציא אל הפועל את התוכנית, ובמקביל יקיים ביידן טקס השבעה מצומצם במיוחד עקב סכנת ההידבקות בקורונה, עשוי הנשיא היוצא למשוך את מרבית תשומת הלב התקשורתית ביום השבעתו של ביידן.

אליינה טארין, כתבת אתר Axios שהביאה את הסיפור, כתבה "נאום טראמפ עלול ליצור רגע של מסך מפוצל בו הנשיא היוצא פונה לקהל השואג בתמיכה בהאנגר בשדה התעופה, בזמן שהנשיא הנכנס מושבע בפני קהל מרוחק חברתית מחוץ לקפיטול".

אם אכן טראמפ יוציא אל הפועל את התוכנית, המשמעות היא כי הוא לא יהיה נוכח בטקס ההשבעה של ג'ו ביידן לנשיא החדש, צעד שכמעט ואינו זכור בארה"ב.

כזכור, טראמפ עדיין לא קיבל באופן רשמי את תוצאות הבחירות לנשיאות שהתקיימו בחודש שעבר וממשיך לטעון לזיופים והונאה, אך טען כי "אם חבר האלקטורים יצביע עבור ביידן, אעזוב את הבית הלבן".

הנשיא ממשיך במאמצים המשפטיים לשנות את תוצאות הבחירות, אך עורך דינו, רודי ג'וליאני, אושפז בימים האחרונים בבית החולים לאחר שחלה בקורונה.