אבו דאבי. ארכיון
אבו דאבי. ארכיוןצילום: ISTOCK

ערוץ החדשות הבינלאומי i24NEWS, המשדר מישראל לעולם בשלושה ערוצים ובשלוש שפות, ו"Abu Dhabi Media", קבוצת התקשורת והשידור הציבורי המובילה באיחוד האמירויות, חתמו על הסכם שיתוף פעולה

ההסכם שנחתם כולל דיווחים משותפים והדדים, כמו גם שיתוף תוכן והפקות, ותואם את האסטרטגיה של שני כלי התקשורת לספק תוכן חדשני, תוך שיפור והרחבת ההיצע הדיגיטלי.

מנכ״ל ומייסד i24NEWS, פרנק מלול, ציין "כרשת חדשות בינלאומית, אנו שואפים להרחיב את שיתופי הפעולה עם פלטפורמות ברחבי העולם. זהו צעד נוסף שיאפשר את המשך צמיחת הפעילות שלנו ואנו מברכים עליו במיוחד לאור העובדה כי מדובר בשותף מוביל במזרח התיכון, האזור אותו אנחנו מסקרים בהרחבה".

לדבריו, "השותפות הזאת בין i24NEWS ל- Abu Dhabi Media ממחישה את האפשרויות הרבות שנפתחו בפנינו בעקבות ׳הסכמי אברהם׳. שיתוף פעולה שכזה בין שני כלי התקשורת יטיב בראש ובראשונה עם הצופים שלנו ברחבי העולם, אשר יזכו לקבל סיקור מקיף וקולות מגוונים המשקפים יחדיו בצורה האופטימלית את האירועים במזרח התיכון החדש".

עבד-אל-רחים אל בטיח׳ אל-נועיימי, מנכ״ל בפועל של קבוצת ADM, מסר "קבוצת 'Abu Dhabi Media' נלהבת לעבוד עם סוכנויות תקשורת וערוצי טלוויזיה אשר מציעים תכנים מגוונים ואיכותיים ברמה המקצועית הגבוהה ביותר. הסכם זה משקף את מחויבותנו כלפי חזון איחוד האמירויות, כמו גם את שאיפותינו ליצירת קשרים חזקים ואיתנים עם כלי תקשורת שונים, ברמה האזורית והעולמית."

עוד הוסיף: "תעשיית התקשורת דורשת בריתות אסטרטגיות חזקות על מנת להשיג יציבות ויצירתיות, כמו גם כדי לשפר את איכות תוצריה. שיתוף הפעולה שלנו עם i24NEWS יאפשר לנו לחזק את היכולת לייצר ולספק תוכן מדיה ייחודי.״

ההסכם יאפשר לשני גופי התקשורת לספק דיווחי חדשות משותפים באמצעות כתבים באיחוד האמירויות ובישראל, תוך התמקדות בדיווחי חדשות וראיונות בשפה הערבית. שני הגופים יחליפו גם תכנים, כמו כתבות, סרטי תעודה וחומרי ארכיון, זאת נוסף על שיתוף פעולה טכני בתחום טכנולוגיית שידורי החדשות והטלוויזיה.