אריה דרעי
אריה דרעיצילום: Yonatan Sindel/Flash90

שר הפנים, אריה דרעי, פתח הבוקר (שני) את כנס מנהל התכנון השנתי בירושלים, ובירך על חזרת המנהל לחיק משרד הפנים לאחר קרוב לחמש שנים באוצר.

"מנהל התכנון חזר לביתו הטבעי. אני מכיר אותו מקרוב עוד כשהייתי מנכ״ל משרד הפנים וכשר הפנים. כשהחליטו בשנת 2015 להעביר את מנהל התיכנון למשרד האוצר חשבתי שזו טעות", ציין דרעי.

לדבריו, "מנהל התכנון עמד במשימה שלו בנושא הדיור. נכון לסוף שנת 2029, אין יותר משבר דיור בישראל. יש משבר בינוי. מבחינת התכנון יש מלאי מספיק והלוואי ויבצעו אותו בבינוי".

לגבי משבר הבריאות שאנו נמצאים בו אמר השר דרעי: "מדינת ישראל מתארגנת לקבלת מיליוני החיסונים אבל אנחנו צריכים הארכת זמן ובינתיים התחלואה עולה. יש המלצות להדק שוב כדי שהמחלה לא תתפשט".

"יש קושי גדול בתקופת משבר הקורונה", ציין השר, "עבודת המנהל היא לעבוד עם אנשים. אנחנו שומרים על כל עקרונות השקיפות ולמרות כל מה שקרה בשנה האחרונה, מנהל התכנון נתן את המענה. אני רוצה להודות לכל עובדי המנהל שעושים זאת בהצטיינות בתקופת הקורונה".

בהמשך הזכיר השר דרעי את סוגית הותמ"ל, "הותמ"ל חשוב לנו מאד. לצערי לא הצלחנו לקדם את הותמ"ל עד היום. הגענו פחות או יותר להסכמות, אך בשל המשבר הפוליטי זה לא מתקדם. מדובר בכלי תכנוני חשוב. חסר לנו כ 20,000 יחידות דיור בגלל הותמ"ל, אבל הוועדות המחוזיות עמדו ביעדים שלהם".

"אנחנו ממשיכים בתנופה בפרויקטים רבים וגדולים. הפצנו תזכיר חוק אבל זה היה הרבה מעבר לכך. זה תיקון מאד משמעותי וזה לא היה קל. עמדנו מול הקבלנים ומשרדי ממשלה ורשויות מקומיות והגענו כל הצוות ודלית זילבר, בעבודה מסורה, לאן שרצינו. אני שמח על כך. תמא 38 קמה כשהמטרה העיקרית היא לסייע במצב חלילה של רעידות אדמה בפריפריה. לצערי זה לא השיג את המטרה שלו. זה גרם לשיפור מקומות בארץ אבל את המטרה האמיתית זה לא השיג", הסביר השר.

"כשמינהל תכנון חזר למשרד הפנים הציגו לי את הפתרונות למבני ציבור. רציתי לתת תשובה לפריפריה ולכן עמדתי על כך שבהחלטת ממשלה יוקם צוות שתוך 60 יום יביא לפתרונות איך לעזור לפריפריה במיסוי והשבחה לעודד קבלנים לעשות שיפור דיור. גם מבחינת רעידות אדמה ומיגון בשילוב משרד הביטחון. לפנינו עוד המון דברים שאנחנו מקדמים. כמו המטרו שמתקדם בתנופה והינו פרויקט חשוב למרות רעשי הרקע, מעגנות, שדה תעופה. אני מאוד שמח להיות איתכם יחד. אני מרוצה מהעבודה המסורה של עובדי מינהל התכנון ומאחל לנו המשך עבודה פורייה", חתם דרעי.