"פותחים את שערי ביה"מ בפני אויבים, אבל סוגרים אותם בפני נבחרי הציבור". השר אוחנה
"פותחים את שערי ביה"מ בפני אויבים, אבל סוגרים אותם בפני נבחרי הציבור". השר אוחנהצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה צפוי להודיע בזמן הקרוב על מועמדו לתפקיד, ייתכן שעוד היום (שלישי). כך דווח בחדשות 12.

ההערכה היא שהשר אמיר אוחנה ייבחר בין המועמדים הבאים: ניצב בדימוס יורם הלוי, לשעבר מפקד משטרת ירושלים, ניצב דורון ידיד, המפקד הנוכחי של משטרת הבירה, ניצב שמעון לוי, מפקד מחוז צפון ואולי אף את ניצב יעקב שבתאי, מפקד משמר הגבול.

שמו של המועמד שייבחר אוחנה יועבר לאישור הוועדה למינויים בכירים ואחר כך לאישור הממשלה.

החיפזון מצד אוחנה בהחלטה על מועמד נובע בין היתר ממכתב ששלח לו אמש היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בנוגע לפסק הדין בבג"ץ בעניין מינוי מפכ"ל למשטרת ישראל.

מנדלבליט דרש מהשר אוחנה להציג את מועמדו לתפקיד המפכ"ל עד לתום החודש הנוכחי.

"בהתאם להוראות פסק הדין...אבקשך להודיעני בהקדם את המועד הצפוי להבאתו של מועמד על ידיך בפני הוועדה המייעצת לעניין מינויים לתפקידים בכירים בראשות כב' השופט (בדימוס) גולדברג", כותב היועץ לשר.

לקריאת המכתב המלא לחצו כאן

הוא הוסיף, "כך, לאור העדכון שנמסר על ידיך ואשר הובא במסגרת התגובה שהוגשה לעתירה, לפיו קיימת פגישות עם כל הניצבים במשטרת ישראל ועם חלק מהניצבים בדימוס כהכנה לתחילת הליך מינוי מפכ"ל, דומה כי נדרש לפעול להבאת מועמד כאמור בפני הוועדה בתוך זמן קצר ביותר, ולכל המאוחר יש מקום לעשות כן עד סוף החודש הנוכחי".

"זאת כמובן גם בשים לב לעובדה שחלפו כבר שנתיים מאז הסתיימה כהונתו של המפכ"ל הקודם, כפי שגם צוין בפסק דינו של בית המשפט העליון", סיים מנדלבליט את מכתבו.