בדיקת קורונה
בדיקת קורונהצילום: ISTOCK

לפני מספר שבועות הודיעה ממשלת סלובקיה כי היא מתכוונת לצאת במסע בדיקות נרחב במסגרתו ייבדקו כל 5.5 מיליון אזרחי המדינה לקורונה בתוך זמן קצר.

על מנת לעודד את האזרחים להגיע לנקודות הבדיקה בעצמם, הודיעה הממשלה כי מעסיקים לא יוכלו לקבל למקום העבודה אדם שלא הציג תעודה כי עבר בדיקת קורונה ונמצא שלילי.

עם זאת, מי שעבר בדיקה ונמצא חיובי לקורונה, נדרש בבידוד של עשרה ימים אך קיבל את מלוא שכרו תמורת הימים האלו.

כעת טוענים חוקרים בבית הספר להיגיינה ורפואה טרופית בלונדון כי הצעד בו נקטה ממשלת סלובקיה, שמנע מעובדים להגיע למקומות העבודה אם לא הציגו תעודת בדיקה שלילית, יחד עם הבידוד של אלו שקיבלו תשובה חיובית, הביא להפחתה של 60 אחוזים במספר הנדבקים בקורונה בשבועות האחרונים.

ד"ר סטפן פלאש, אחד מחוקרי המכון בלונדון, אמר ל"גארדיאן" הבריטי כי "בסלובקיה יש עדויות חזקות מאוד לכך שסגר כללי בתוספת בדיקות המוניות הובילו להפחתה גדולה מאוד של זיהומי קורונה. מה שנעשה בסלובקיה דומה להשלכת דלי מים גדול על להבת אש. זה יפחית את גודל האש מבלי לכבות אותה. לכל הפחות אתה קונה קצת זמן, כדי שלא תצטרך סגר של ארבעה או חמישה שבועות".

סלובקיה השתמשה בבדיקת מטושים רגישה שגילתה אחוזים גבוהים במיוחד של הידבקות בקורונה וסייעה לה לבודד את נשאי הנגיף.

חוקר נוסף מהמכון בלונדון, סבסטיאן פאנק, אמר כי "השיטה הסלובקית" הוכיחה עצמה כיעילה במיוחד להפחתת מקרי ההידבקות במהירות. "נראה כי זה באמת צמצם את הזמן בו צריך להטיל סגר או הגבלות שונות", אמר פאנק.