מחזה יוצא דופן בטהרן: בסרטון שצבר תאוצה ברשתות החברתיות נראה דגל ישראל תלוי על גבי גשר הולכי רגל בשכונת טהראן פ׳ארס בבירת איראן.

לצד הדגל נתלה שלט שבו נכתב באנגלית ״תודה למוסד״, כשהכוונה למוסד הישראלי שעל פי דיווחים זרים חיסל את מדען הגרעין האיראני מוחסן פחריזאדה.

בלוגר איראני ששיתף את הסרטון הוסיף עקיצה לכלי התקשורת במדינה שטענו כי חיסולו של פח'ריזאדה התבצע באמצעות לווין. "מספרים שגם הפעולה הזאת התבצעה באמצעות לווין", כתב הבלוגר.

בעקבות חיסול פחריזאדה התבקשו מומחי גרעין ובכירים ששירתו בעבר בכור בדימונה לנקוט משנה זהירות בהתנהלותם היומיומית.

כתבת "כאן" כרמלה מנשה דיווחה כי באחד המקרים התבקש איש מדע ששירת בעבר בכור בדימונה, להימנע ממסלולי הליכה קבועים, שניתנים למעקב וצפי. הוא התבקש גם לשים לב לחבילות חשודות ואירועים לא שגרתיים המעוררים חשד.

גורמי הביטחון מסרו לו כי לא מן הנמנע שגורמים איראנים עוקבים אחר פעילותו באמצעות האינטרנט והרשתות החברתיות.

בעקבות חיסולו של מוחסן פחריזאדה הועלתה הכוננות בשגרירויות ובנציגויות ברחבי העולם. גורמי ביטחון הביעו את חששם מאפשרות של ניסיונות פגיעה בתיירים ישראלים במדינות המפרץ, איחוד האמירויות ובחריין, עימם נחתמו הסכמים לאחרונה.

בשבוע שעבר הודיע המטה לביטחון לאומי על עלייה באיום הטרור כלפי ישראלים בחו"ל. "לאור האיומים הנשמעים באחרונה מצד גורמים איראניים ולאור מעורבותם בעבר של גורמים איראניים בפיגועי טרור במדינות שונות קיים חשש כי איראן תנסה לפעול בדרך זו נגד יעדים ישראלים'', אמרו במל''ל.

במל''ל מציינים כי הזירות האפשריות לפעילות טרור כזו הן מדינות בקרבת איראן כגון גאורגיה, אזרבייג'ן, תורכיה, איחוד האמירויות, בחריין, החבל הכורדי בעיראק וכן במזרח התיכון ויבשת אפריקה.