בקבוק תבערה
בקבוק תבערהצילום: ISTOCK

יו"ר סיעת ש"ס, ח"כ מיכאל מלכיאלי, העומד בראשות השדולה למען הר הזיתים שיגר מכתב למפקד משטרת ירושלים ניצב דורון ידיד בדרישה לטפל בהפרות הסדר בהר הזיתים.

"לאחרונה התרחשו מספר אירועים חמורים של הצתות, השלכת בקבוקי תבערה והפרות סדר חמורות באזור הר הזיתים, דבר המהווה פגיעה בשלומם של המבקרים בהר הזיתים וחשש לחיי אדם", כתב בפתח מכתבו.

לדבריו, בימים האחרונים פורסמו בכלי התקשורת דיווחים על הפרות סדר המתרחשות באזור הר הזיתים הכוללות השלכתי בקבוקי תבערה, ירי זיקוקים וכן השלכת אבנים בצורה מאסיבית אל עבר הכוחות.

מלכיאלי תיאר: "באחד המקרים אף פרצו מספר שריפות בבתים הסמוכים להר הזיתים כתוצאה מהשלכת בקת"בים ולפי הדיווחים שישה צוותים של לוחמי האש נאלצו לפעול במספר שריפות במבנים באזור הר הזיתים ובשכונת א- טור, תוך כדי השלכת אבנים מאסיבית לעברם בעודם מנסים להשתלט על הלהבות ותוך כדי ביצוע סריקות אחרי לכודים במבנים הבוערים".

זיקוקים, אבנים ובקת"בים בהר הזיתיםכבאות והצלה

במכתבו הבהיר כי המאמצים להשבת הסדר על ההר נשא פרי בשנים האחרונות. "מציאות נפסדת זו חייבת לקבל מענה הולם ומיידי מצידה של משטרת ישראל. אזור הר הזיתים שבמשך שנים היה מוזנח ובשנים האחרונות נעשים מאמצים כבירים להחזיר את הביטחון לעולים להר, חייב להיות בפיקוח מתמיד של משטרת ירושלים".

"הוועד להגנת הר הזיתים בראשות האחים אברהם ומנחם לובינסקי יחד עם השדולה למען הר הזיתים בכנסת בראשותי, מקיימים דיונים מעת לעת ומקבלים אינספור פניות על הפרות סדר המתרחשות במתחם ההר ובאזור כולו".

את מכתבו חתם באומרו כי "למען ביטחונם ושלומם של המבקרים בהר, אשמח לוודא שהטיפול במפרי הסדר ואלו המסכנים חיי אדם וחייהם של כוחות המשטרה ולוחמי האש, יטופל ביד קשה על מנת למנוע הישנות מקרים מעין אלו".