רוני גמזו
רוני גמזוצילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

מנכ"ל בית החולים איכילוב ופרויקטור הקורונה לשעבר פרופ' רוני גמזו פנה לקבלת אישור ממשרד הבריאות להתחיל לחסן את הצוותים הרפואיים וזאת על סמך האישור הבריטי שניתן לחיסוני הקורונה של חברת פייזר.

בחדשות 12 דווח כי פרופ' גמזו יהיה הראשון להתחסן על מנת להוות דוגמה.

״החיסון בטוח לכל אדם ברמה האישית ולנו כחברה ברמה הלאומית", אמר גמזו. ''אני גאה לקבל ראשון את הטיפול הזה כחלק מהקדמה הטכנולוגית העולמית. אני משוכנע שדוגמא אישית זו תביא לאמון הציבור ואת כלל האזרחים לקבל את החיסון למען בריאותם״.

נהלי משרד הבריאות קובעים כי כל תרופה, חיסון או טכנולוגיה רפואית חדשה נבדקת על ידי אגף הרוקחות של משרד הבריאות לפני שנכנסת לשימוש בישראל.

מעבר לבדיקה שנעשית בארץ נלקחים בחשבון גם אישורים שניתנו לתרופות והטכנולוגיות החדשות על ידי רשויות בריאות בעולם כמו מנהל התרופות והמזון האמריקני (הFDA) ומנהל התרופות האירופי (ה-EMA).

רשויות הבריאות בבריטניה החלו היום (שלישי) במבצע חיסונים לקורונה לכל האוכלוסייה. במהלך השבוע הראשון למבצע, אמורים להתחסן כ-400 ‬אלף תושבים, בעזרת ‭ 800‬אלף מנות של חברת ''פייזר''.

מרגרט קינן בת ה-90 היא הראשונה בבריטניה שקיבלה הבוקר חיסון נגד קורונה. "אני מרגישה בת מזל שזכיתי להיות האדם הראשון שחוסן נגד קורונה, זו המתנה הטובה ביותר ליום ההולדת שיכולתי לאחל לה. העצה שלי לכל מי שמציעים לו את החיסון היא לעשות את זה - אם אני יכולה לקבל את זה בגיל 90, אתם יכולים לקבל את זה גם", אמרה.

‭ 50‬בתי חולים נבחרו לשמש מרכזים למתן החיסונים לאזרחים. עשרות אלפי מתנדבים, בסיוע חיילים, מוכנים לסייע במבצע החיסונים הגדול ביותר שידעה הממלכה, שיובל על די עובדי מערכת הבריאות, שרובם ככולם נרתמו למהלך.

המטרה היא לחסן כ-‭20‬ מיליון איש כבר בחודשים הקרובים. ראש מערך הבריאות הממלכתי באנגליה, סיר סיימון סטיבנס, קרא להיום "נקודת מפנה מכריעה" במאבק במגיפה.

שר הבריאות מאט הנקוק, וגם התקשורת, כינו את יום תחילת החיסונים ‭ ,V-Day‬ כדי לשוות לו מעמד היסטורי בדומה ליום הפלישה לנורמנדי. גם הכינוי ‭ ,Vaxit‬ הלחמה של "ברקזיט" ו"חיסון", נשמע בתקשורת. מדובר במבצע החיסונים הגדול בהיסטוריה של הממלכה, ובוריס ג'ונסון כינה אותו "אחד המאמצים הלוגיסטיים הכי גדולים בתחום האזרחי" שידעה בריטניה.

התכנון הוא לחסן קודם כל את אלו שנמצאים בחזית הרפואית, ובשבועות הקרובים לחסן גם אנשים בבתי אבות (כולל מטפלים) ואלו שבני יותר מ-‭.80‬ המלכה אליזבת', שכבר מלאו לה ‭ 94‬ שנים, ובעלה הנסיך פיליפ שנושק ל-‭,100‬ אמורים גם הם לקבל את החיסון משום שהם בקבוצת סיכון.