חיסון
חיסוןiStock

מסמכים של מנהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) מעלים כי מנה אחת של חיסון חברת פייזר מספקת הגנה של 52%. כזכור המחוסנים נדרשים לקבל שתי מנות כחלק מתהליך ההתחסנות.

על פי המידע של ה-FDA, חיסון נגד קורונה יכול להיות יעיל גם למי שכבר נדבק בנגיף מאחר והוא נמצא בסיכון להדבקות חוזרת.

במהלך הניסוי של פייזר מת משתתף שלושה ימים לאחר שקיבל את המנה הראשונה של החיסון. נציין כי הוא סבל ממחלות רקע - השמנת יתר וטרשת עורקים.

המסמכים מצביעים על כך שהחיסון של פייזר יעיל בכ-94% מהמקרים בקרב משתתפים בני 55 ומעלה. לא ברורה יעילות החיסון של פייזר על ילדים מתחת לגיל 16.

ביום חמישי צפויה פייזר לקבל אישור רשמי לשימוש בחיסון בארה"ב.

רשויות הבריאות בבריטניה החלו היום (שלישי) במבצע חיסונים לקורונה לכל האוכלוסייה. במהלך השבוע הראשון למבצע, אמורים להתחסן כ-400 ‬אלף תושבים, בעזרת ‭ 800‬אלף מנות של חברת ''פייזר''.

מרגרט קינן בת ה-90 היא הראשונה בבריטניה שקיבלה הבוקר חיסון נגד קורונה. "אני מרגישה בת מזל שזכיתי להיות האדם הראשון שחוסן נגד קורונה, זו המתנה הטובה ביותר ליום ההולדת שיכולתי לאחל לה. העצה שלי לכל מי שמציעים לו את החיסון היא לעשות את זה - אם אני יכולה לקבל את זה בגיל 90, אתם יכולים לקבל את זה גם", אמרה.

‭ 50‬בתי חולים נבחרו לשמש מרכזים למתן החיסונים לאזרחים. עשרות אלפי מתנדבים, בסיוע חיילים, מוכנים לסייע במבצע החיסונים הגדול ביותר שידעה הממלכה, שיובל על די עובדי מערכת הבריאות, שרובם ככולם נרתמו למהלך.

המטרה היא לחסן כ-‭20‬ מיליון איש כבר בחודשים הקרובים. ראש מערך הבריאות הממלכתי באנגליה, סיר סיימון סטיבנס, קרא להיום "נקודת מפנה מכריעה" במאבק במגיפה.

שר הבריאות מאט הנקוק, וגם התקשורת, כינו את יום תחילת החיסונים ‭ ,V-Day‬ כדי לשוות לו מעמד היסטורי בדומה ליום הפלישה לנורמנדי. גם הכינוי ‭ ,Vaxit‬ הלחמה של "ברקזיט" ו"חיסון", נשמע בתקשורת. מדובר במבצע החיסונים הגדול בהיסטוריה של הממלכה, ובוריס ג'ונסון כינה אותו "אחד המאמצים הלוגיסטיים הכי גדולים בתחום האזרחי" שידעה בריטניה.

התכנון הוא לחסן קודם כל את אלו שנמצאים בחזית הרפואית, ובשבועות הקרובים לחסן גם אנשים בבתי אבות (כולל מטפלים) ואלו שבני יותר מ-‭.80‬ המלכה אליזבת', שכבר מלאו לה ‭ 94‬ שנים, ובעלה הנסיך פיליפ שנושק ל-‭,100‬ אמורים גם הם לקבל את החיסון משום שהם בקבוצת סיכון.