הרב אלי בן דהן
הרב אלי בן דהןצילום: ערוץ 7

חבר הכנסת וסגר השר לשעבר הרב אלי בן דהן, אומר לערוץ 7 כי טרם החליט אם להתמודד בבחירות הפנימיות עליהן הכריזו במפלגת הבית היהודי.

"בשבועות האחרונים קיבלתי פניות מכל מיני גורמים להתמודד. אני שוקל את העניין ואחליט בזמן הקרוב", מוסיף בן דהן.

הוא מציין כי הגוף הבוחר קטן משציפה ויש לכך משמעויות ברמה הפוליטית. "לא מדובר בפריימריז, כי אלו נערכים לקהל הפתוח. כרגע מדברים על בחירות בין חברי המרכז המונים כ-950 איש ולא בין כל מתפקדי המפלגה שהם למעלה מ-30 אלף".

"המרכז הוא גוף קטן ויש בו יותר אפשרויות להשפיע על בחירה של מתמודד, במיוחד אל מול האפשרות להיבחר בגוף שכולל עשרות אלפים. בתוך המרכז יש קבוצות שונות, סניפים גדולים וחזקים", ציין.

בן דהן לא מסתיר את העובדה שהוא שוקל לאחד כוחות עם ח"כ לשעבר מוטי יוגב. "נפגשנו ושוחחנו בינינו וייתכן בהחלט שנאחד כוחות. ברגע שאחליט על העתיד אדע אלו חיבורים לעשות. הרי במציאות כזו רק חיבורים עם גופים או סניפים גדולים יכולה להביא להצלחה".

במקביל הוא מקיים קשר קבוע עם יו"ר המפלגה השר הרב רפי פרץ. "בחודש האחרון נפגשתי עם הרב פרץ כמה וכמה פעמים לבקשתו והייתי מאלה שדחפו כן לקדם את המהלך הזה וכבר אפילו לקבוע מועדים לבחירות הפנימיות. אני מניח שזה יקרה בקרוב, ברגע שנדע באופן מדוייק יותר אם יהיו בחירות. אני חושב שנעשה כאן צעד נכון שאין מנוס ממנו".

"הבית היהודי בשלוש מערכות הבחירות איבד מכוחו, יוקרתו ואמונו וכדי להחזיר את האמון חייבים לעשות מהלכים שבהם משותף הציבור הרחב. יש במפלגה תשתית רחבה מאוד – למעלה מ-100 חברי מועצות עיר וסגני ראש עיר – ויש לנו ראש עיר אחד. קיימים פעילים רבים שצריך לרתום אותם חזרה", ציין בן דהן.

הוא מודע למצבה הקשה של הבית היהודי בסקרים. "אני באופן אישי מאמין מאוד באידיאולוגיה של הציונות הדתית ולדעתי היא חשובה למדינת ישראל במיוחד. אוי למדינה אם לא תהיה בה נציגות פוליטית של הציונות הדתית שמצד אחד רואה במדינה את התגשמות חזון הנביאים ומצד שני יודעת לטעת את הקודש בתוך החול. ברור שבגלל המציאות הפוליטית שנקלענו אליה אין מנוס מחיבורים".

"באופן אישי לדעתי, החיבור הראשון צריך להיות עם האיחוד הלאומי שהיא מפלגה אחות ומייצגת גם כן את הציונות הדתית ומשם חיבור לימינה שזה הגוף הכי קרוב לציונות הדתית. לצערנו התגלגלנו למצב שבו הבית היהודי לא יכול לצלוח את אחוז החסימה. אני מאמין שהפוטנציאל של הציונות הדתית הוא הרבה מעבר ל-4 מנדטים, אבל מה שהתרחש בשנים האחרונות גרם למציאות של חוסר אמון בין הציבור להנהגה ולכן אין מנוס מלהגיע לחיבורים מכל הכיוונים".

"כל מי שעיניו בראשו מבין שריצה של הבית היהודי לבד תהיה חסרת סיכוי וחיבורים יהיו הרבה יותר נכונים. אני באופן אישי איש של חיבורים ורואה בכך בשורה ומשימה ראויה", מסכם בן דהן.