צחי הנגבי
צחי הנגביצילום: רגבים

שר ההתיישבות צחי הנגבי מהליכוד השתתף הבוקר (רביעי) בדיון ועדת המשנה של ועדת חוץ וביטחון שדנה בהסדרת ההתיישבות הצעירה ביהודה ושומרון.

״קורע לב לראות אנשים שיושבים שם 20 שנה", אמר הנגבי. ''ההתיישבות מופלית לרעה ללא הצדקה וללא עילה. אם יש נושא שבקונצנזוס בחברה הישראלית זה שאי אפשר לאמלל אנשים רק בגלל שהפכו חלוצים בשליחות הממשלות גם אלו שאינן ימין''.

לדברי הנגבי, לבו של השר מיכאל ביטון במקום הנכון. "הוא נמצא בשטח ומשוחח עם התושבים. על הרקע הזה לאחר שראש הממשלה נתן אור ירוק לאותה החלטה עליתי לדוכן הכנסת ואמרתי שנעשה זאת בצוותא".

השר הנגבי סיפר על צוות מקצועי שהקים עם השר ביטון, ''השלמנו כמעט ב-100% את נוסח הצעת המחליטים. הכדור וההכרעה עוברת לראש הממשלה וראש הממשלה החליפי. מקווה שיתנו גיבוי להחלטה. נעשה אצלנו מאמץ עצום למצוא לכל סוגיה פתרון.

''גם המשפטנים שנמצאים בדרך כלל בביקורת עשו מאמץ לעילא ולעילא לפתור את הבעיות. יש לנו נוסח וממש בשעות האלו נעביר אותו לראש הממשלה וראש הממשלה החליפי״, הודיע הנגבי.

יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ צבי האוזר מדרך ארץ אמר בפתח הדיון: ''אנחנו דנים היום בנושא ההתיישבות צעירה, הסדרת ההתיישבות הצעירה. דיון חשוב, דיון אסטרטגי שהוא חלק מהדיונים שאנו מקיימים פה במאבק על שטחי C.

''לפני הדיון החשוב הזה, אני רוצה לאחל לך אדוני יו"ר ועדת המשנה, מזל טוב. את גדעון אני מכיר רק 37 שנים, ואני יכול להעיד שבכל הנוגע להתיישבות ביהודה ושומרון אין עוד חבר בועדה שבקיא באתגרים ההתיישבותיים כמוך. מזל טוב פה מכולנו. תרשה לי להוסיף גם כחבר. הצלחה גדולה בהמשך הדרך. יש לי יותר מתחושה כי דרכנו יצטלבו בהמשך", אמר האוזר לסער.