מנתנדבים באלפי מנשה
מנתנדבים באלפי מנשהצילום: גולן הרשקוביץ

רשות הטבע והגנים קיימה שבוע שעבר את שבוע ההתנדבות השנתי שלה, במהלכו התקיימו מגוון פעילויות התנדבות באתריה השונים המתאימות לכל המשפחה ומאפשרות לכל המעוניין לבוא לסייע בשמירה על ניקיון הטבע הישראלי.

סך הכל הגיעו מעל ל-400 אזרחים ואזרחיות להתנדב בפעילויות השונות שקיימה רשות הטבע והגנים ברחבי הארץ.

בין הפעילויות המיוחדות, התקיים איסוף פסולת ועקירת מיני צמחים פולשים בגן לאומי נחל אלכסנדר, חוף בית ינאי ובחוף פלמחים, הוצאת גיאופיטים משטח המיועד לבניה באלפי מנשה (התנדבות משותפת עם המנהל האזרחי) והעתקתם לשטח ציבורי, איסוף פסולת בכרמל ועוד.

רשות הטבע והגנים מפעילה מעל ל-1000 מתנדבים קבועים המסייעים לעובדי הרשות בשמירה על הטבע והמורשת בישראל, ועשרות אלפי מתנדבים המגיעים לפעילויות התנדבות חד יומיות במסגרת קבוצתית או כחלק מימי התנדבות מיוחדים. המתנדבים עוסקים במגוון גדול של משימות, כמו הכוונת והדרכת מטיילים, סיוע בטיפול בבעלי חיים שתחת אחריות הרשות, מגוון משימות של תחזוקת שטח וסיוע לפקחים.

שרון גולן הרשקוביץ, מנהלת תחום התנדבות ברשות הטבע והגנים: "זוהי השנה השלישית שבה אנו מציינים את שבוע המתנדבים. חשוב לנו להגיד תודה למתנדבים הקבועים שלנו. זה תמיד מחמם את הלב לראות את המחויבות והמסירות שבה אנשים פועלים למען הטבע והמורשת. אנחנו שמחים לספק למשפחות את החוויה של התנדבות בטבע - להתנתק לרגע מהמסכים ולבלות יחד, ועל הדרך לעשות משהו טוב".