גדעון סער מגיש את מכתב ההתפטרות
גדעון סער מגיש את מכתב ההתפטרותצילום: שרון גבאי

חבר הכנסת גדעון סער מהליכוד הגיש הבוקר (רביעי) את מכתב התפטרותו מהכנסת ליו״ר הכנסת ח״כ יריב לוין.

זאת, בהמשך להודעתו של סער אמש על עזיבת הליכוד והתמודדות לכנסת בראשות מפלגה חדשה.

ההתפטרות תיכנס לתוקפה ביום שישי בבוקר, ואז ייכנס לכנסת ניסים ואטורי שהוצב במקום ה-40 בליכוד לקראת הבחירות האחרונות.

מוקדם יותר רמז יו"ר ועדת החוץ והביטחון ח"כ צבי האוזר על הצטרפות מפלגת ''דרך ארץ'' למפלגה החדשה שסער מקים.

''אנחנו דנים היום בנושא ההתיישבות צעירה, הסדרת ההתיישבות הצעירה. דיון חשוב, דיון אסטרטגי שהוא חלק מהדיונים שאנו מקיימים פה במאבק על שטחי C", אמר האוזר בפתח ישיבת ועדת החוץ והביטחון.

''לפני הדיון החשוב הזה, אני רוצה לאחל לך אדוני יו"ר ועדת המשנה, מזל טוב. את גדעון אני מכיר רק 37 שנים, ואני יכול להעיד שבכל הנוגע להתיישבות ביהודה ושומרון אין עוד חבר בועדה שבקיא באתגרים ההתיישבותיים כמוך. מזל טוב פה מכולנו''.

האוזר רמז על הצטרפות שלו ושל יועז הנדל למפלגה של גדעון סער: ''תרשה לי להוסיף גם כחבר הצלחה גדולה בהמשך הדרך. יש לי יותר מתחושה כי דרכנו יצטלבו בהמשך''.

סער פורש מהליכוד

סקר שערכה חברת 'פאנלס פוליטיקס' עבור 103FM מעלה כי פרישתו של גדעון סער מהליכוד למפלגה חדשה בראשותו יכולה לשנות מהותית את תמונת המפה הפוליטית.

על פי הנתונים לו היו הבחירות נערכות כיום מפלגה חדשה בראשות סער היתה זוכה ב-17 מנדטים והופכת לשלישית בגודלה. את המנדטים שלה היא שואבת מחלק ניכר מהמפלגות, למעט מרצ והסיעות החרדיות.

הליכוד מקבל בסקר 25 מנדטים, ימינה נחלשת מעט ל-19, יש עתיד-תלם מאבדת גובה עם 14 מושבים בכנסת והרשימה המשותפת מקבלת 11. ש"ס מקבלת 9 מנדטים, יהדות התורה 7, ישראל ביתנו 7, כחול לבן 6 ומרצ 5.

מניתוח נתוני הסקר עלה כי גוש בראשות נתניהו, הכולל את הליכוד והמפלגות החרדיות, מגיע ל־41 מנדטים בלבד, או ל-60 עם ימינה. גוש אלטרנטיבי לנתניהו, בראשות גדעון סער, ובהשתתפות יש עתיד, הרשימה המשותפת, ישראל ביתנו, כחול לבן ומרצ, מגיע גם כן ל-60 מושבים.