בני גנץ
בני גנץצילום: David Cohen/Flash90

מעל 100 קצינות קצינים במילואים המתגוררים בהתיישבות הצעירה פנו אל לראש הממשלה בנימין נתניהו וראש הממשלה החליפי ושר הביטחון גני גנץ בבקשה להעלות לישיבת הממשלה את ההחלטה על הסדרת ההתיישבות הצעירה.

במכתבם כתבו: ״אנו החתומים מטה, שירתנו ועודנו משרתים כקצינים בצה"ל בסדיר ובמילואים, בהגנה על מדינת ישראל ותושביה בכל מקום. אנו חשים זכות גדולה וגאווה אדירה לשרת כמפקדים וכלוחמים, על מנת לאפשר חיים בטוחים ושלווים לכל אזרחי המדינה ובשמירה על גבולותיה.

"בעשרות ישובים ביהודה, שומרון ובקעת הירדן, בהם אנו גרים, לא הושלמו (במשך כ-20 שנה) הליכי ההסדרה הדרושים, ועד היום אין ליישובים שלנו תשתיות מגורים בסיסיות: אספקת חשמל סדירה, תשתיות מים וביוב, תקשורת, מרכיבי ביטחון וכד'.

"כך חיים במשך שנים ארוכות כ-20,000 תושבים בתנאים לא תנאים. מדינת ישראל שלחה אותנו להתיישב ביישובים אסטרטגיים אלו כפי ששלחה אותנו להילחם ולפקד בשירותנו הצבאי. אין זה סביר, הוגן או אחראי להתייחס כך לתושבים נאמנים של המדינה, החפצים בטובתה ונושאים בעול הציבורי באופן מלא.

"מדיון שהתקיים לאחרונה בנושא בוועדת חוק ומשפט בכנסת, נמצאנו למדים כי המערכת הממשלתית מיישמת כלפי היישובים עד היום הנחיות משפטיות דרקוניות מתקופת דו"ח טליה ששון וממשלת ההתנתקות, ולא מתייחסת ליישובים כיישובים בהליכי הסדרה, כפי שהממשלה בראשותך הגדירה והצהירה מספר פעמים.

"אנו קוראים לך לקחת פיקוד בנושא. תקן את העוול, העבר בהקדם החלטת ממשלה שתסדיר את מעמד יישובינו, ואפשר לנו לקבל שירותים בסיסים, כמו כל אזרחי מדינת ישראל", כתבו הקצינים.

כאמור הבוקר עדכן שר ההתיישבות צחי הנגבי בדיון שהתקיים בועדת המשנה חוץ וביטחון: ״אני יכול להיות איש בשורות - בימים האחרונים פועל צוות מקצועי שהוקם עי״ השר ביטון ואנוכי. השלמנו כמעט ב-100% את נוסח הצעת המחליטים. הכדור וההכרעה עוברת לראש הממשלה וראש הממשלה החליפי. מקווה שיתנו גיבוי להחלטה. נעשה אצלנו מאמץ עצום למצוא לכל סוגיה פתרון. גם המשפטנים שנמצאים בדרך כלל בביקורת עשו מאמץ לעילא ולעילא לפתור את הבעיות. יש לנו נוסח וממש בשעות האלו נעביר אותו לראש הממשלה וראש הממשלה החליפי".