הגננת כרמל מעודה בדיון בבית המשפט העליון השבוע
הגננת כרמל מעודה בדיון בבית המשפט העליון השבועצילום: אסתי דזיובוב/TPS

בית המשפט המחוזי מרכז הרשיע היום (רביעי) את הגננת כרמל מעודה, שפרשת ההתעללות בגן הילדים שניהלה בראש העין הסעירה את המדינה, בשורה של התעללויות בפעוטות ובתקיפת חסרי ישע.

השופטים קבעו כי גזר הדין יינתן במועד אחר.

במהלך הדיון צעקו ההורים שילדיהם עברו התעללות לעבר מעודה, "המתעללת המפורסמת במדינה - היום את נפרדת מ'לכאורה'. אין 'לכאורה' על הדמעות של הילדים ועל הטיפולים שהם עוברים".

ניקול דניאל ששניים מילדיה עברו התעללות על ידי הגננת אמרה לאחר ההחלטה, "ההרשעה מעולם לא הוטלה בספק, ובתומו של הליך משפטי שוחק נפשית לי ולמשפחתי החלטתי היום להגיש תביעה אזרחית נגד מעודה ובני משפחתה. לא יתכן כי במקרה מחריד כל כך לא ישמע קולי ולא יבוא לידי ביטוי הכאב שלי. בחרתי במשרד עורכי הדין לייזרוביץ ברק על מנת לוודא שכרמל מעודה תשמע אותי לא כעדה אלא כתובעת, ותתמודד עם מעשיה לא כנאשמת אלא כאדם, ולא רק היא, אלא כל משפחתה והנוגעים בדבר".

עורכי הדין מרק לייזרוביץ וקרן ברק, ממשרד עורכי דין לייזרוביץ-ברק, מומחים בתביעות נגד עברייני אלימות המייצגים את המשפחה הנפגעת הוסיפו, "הכרעת הדין שהושגה היום היא רק השלב הראשון בתהליך שמסגרתו כרמל מעודה, תהיה חייבת לפצות את המשפחה, הורים אוהבים, וילדיהם הרכים, על מעשים שאין להם כפרה, על אלימות בלתי נתפסת ופגיעה בנפשם וגופם של חסרי הישע, שזקוקים להגנה יותר מכל".

נזכיר כי על פי כתב האישום שהוגש נגדה, "בהזדמנויות רבות ושונות במהלך עבודתה בגן, תקפה הנאשמת תינוקות ופעוטות בגן הילדים, בין היתר, בכך שכיסתה ראשם של קטינים בשמיכה וישבה עליהם למניעת תזוזה, קשרה ידי קטין באמצעות חוט למשך דקות עד שעות, הרימה קטינים באמצעות אחיזה בכוח בזרוע, הניפה אותם באוויר עד להטחתם ברצפה, טלטלה תינוקות, העמידה פעוטות עם הפנים אל הקיר לעתים למשך כמה שעות, הצליפה בקטינים באמצעות חיתול, סטרה להם, צבטה ומשכה ראשם של פעוטות לאחור תוך חסימת אפם ופיהם, עד שהתגלעו קשיי נשימה".