השר דרעי עם ראש הממשלה. ארכיון
השר דרעי עם ראש הממשלה. ארכיוןצילום: דוברות

מי מונע את הבניה בעטרות? בנימין שפרן, פעיל למען ההתיישבות, ניסה לגשש ולהגיע למסקנות עליהן הוא מספר בראיון לערוץ 7.

"אני מגיע למסקנות שאנשים לא יודעים עד כמה הנושא קריטי. ירושלים יכולה לאבד את הרוב הדמוגרפי. היא מתקרבת ל-41 אחוז ערבים ואם דרעי ונתניהו לא יקבלו החלטה זה לא יקרה בתקופת ביידן", אומר שפרן.

על ההתקדמות שלא מתרחשת בבניית השכונה מספר שפרן: "משרד השיכון הגיש את התכנית בפברואר, הוא מחכה להפקדה, והאישור תלוי בכינוס הועדה. לא נקבע תאריך כינוס בדצמבר, ואם זה לא יקרה בינואר נאבד 10,000 יחידות דיור במקום קריטי לירושלים שממנו יהודים גורשו ב-48', וזאת מעבר לחשיבות האסטרטגית של המקום כאצבע הצפונית של ירושלים".

בדבריו מזכיר שפרן גם את החשש שאזור עטרות ימשיך להיחשב קלף מיקוח מדיני. "אולמרט הבטיח לתת את המקום לפלשתינים וזה יכול לגרום לכך שישראל תוותר עליו בעתיד".

"הרבה מזה תלוי בשר הפנים דרעי. גורמים בסביבתו אמרו לנו שהם מודים שהוא יכול לעשות את זה, אבל אם הוא לא שומע כן ברור מנתניהו ולכן הוא לא יעשה את זה. הוא אמנם קיבל כן מעורפל. לכן ביטלו פגישה שהייתה אמורה להתקיים והוא לא מתכוון לקיים. אחד העוזרים שלו אמר לי בשיחה מוקלטת שדרעי אידיאולוגית לא מאמין בביצוע מעשים שיכולים להיות רגישים, למרות שהשכונה אמורה להיקרא על שמו של הרב עובדיה".

להערכתו של שפרן "אם נתניהו יגיד כן, דרעי יאשר את זה, אבל הוא יכול לעשות את זה גם ללא נתניהו. שניהם צריכים לקבל את ההחלטה אבל האחריות היא של משרד הפנים וזה בסמכותו. לפעמים המשרד לא מקדם החלטה עם רגישות מדינית, אבל כשראש הממשלה אמר כבר כן שר דרעי מחויב על פי חוק לקדם את זה. אחד העוזרים אמר שהוא יודע שזה החוק, אבל הוא לא יעשה מהלך שכזה".

עוד מספר שפרן כי אתמול הייתה פגישה חטופה בנושא עם ראש הממשלה, אך נתניהו עסוק כעת בסוגיות הפוליטיות. עם זאת פעילי השטח מקווים לתשובה. "אולי גם נצא לרחובות, כי אם זה לא יקרה בחודש הזה זה לא יהיה. אין עוד פרויקט כזה בירושלים. מדובר במשהו גדול יותר מפסגת זאב", הוא מדגיש.