השקת "בראשית 2"
השקת "בראשית 2"צילום: חיים צח / לע"מ

לאחר שהחללית הישראלית 'בראשית 1' לא הצליחה לנחות על הירח, עמותת 'SpaceIL' בשיתוף סוכנות החלל הישראלית במשרד המדע והטכנולוגיה והתעשייה האווירית, יובילו את פרויקט 'בראשית 2' שבסופו צפויה להיות משוגרת חללית ישראלית לירח בשנת 2024.

שלומי סודרי, מנהל מפעל חלל בתעשייה האווירית סיפר עוד על הבשורה המרגשת: "היום התנענו את פרויקט 'בראשית 2', שהוא בעצם מסע מחדש לחלל, הפעם עם אתגר גדול יותר".

עוד אמר: "במסע הזה, מעבר ליישום כל הלקחים שלמדנו מהמסע הקודם, אנחנו הולכים לנחות פעמיים על הירח. אנחנו הולכים לעשות ב'בראשית 2', חללית שבנויה בעצם מ-3 חלליות - חללית אם שהיא בעצם תעשה מסע לירח. ברגע שהיא תגיע לירח, היא תנחית שתי נחתות, אחת בכל צד של הירח בזמנים שונים, ובאמצעות הדבר הזה, אנחנו נוכל להגדיל את ההזדמנויות ואת ההסתברות של הצלחת המשימה".

לדבריו, "חללית האם לא תנחת על הירח, אבל כן יש לה משימה. היא תמשיך לעשות מסלולים סביב הירח במשך שנתיים, ובשנתיים האלה נוכל לעשות עליה המון ניסויים מדעיים ולשתף תלמידים, סטודנטים, אקדמיות, להצית את הדמיון במשימה שנמצאת בערך 400 אלף קילומטר מכאן".

לגבי העלות הכספית של הפרויקט, סיפר סודרי כי העלות היא בערך 100 מיליון שקלים, עם זאת ציין: "רוב מוחלט של התקציב הזה יגיע מתרומות. ובסוף, התוצרים של התרומות האלה ישרתו את המדינה, ישרתו את התלמידים, את הסטודנטים, יפתחו את תעשיית החלל. כלומר, יש פה איזושהי השקעה של תרומות שבסוף מחזירה השקעה למדינה, וזה מה שיפה במיזם".