מנור סולומון. לא הושיע הערב
מנור סולומון. לא הושיע הערבצילום: רויטרס

החלום נגוז. תמונת העולות לשמינית גמר ליגת האלופות הושלמה הערב (רביעי) בתום מחזור המשחקים האחרון של שלב הבתים של מפעל הכדורגל היוקרתי ביותר באירופה.

מי שהיה במרחק נגיעה מהעפלה היסטורית וגדולה אל שלב שמינית הגמר הוא לא אחר מאשר הכישרון הישראלי הצעיר והמבטיח ביותר בשנים האחרונות, מנור סולומון.

סולומון שנרכש על ידי האוקראינים ממכבי פתח תקווה לפני שנתיים, כמעט והצליח להעלות לבדו את האוקראינים אל השלב בו לא היו מזה 3 שנים, כאשר הפעם האחרונה בה העפילו משלב הבתים של ליגת האלופות, הגיעו אלה עד לשלב רבע הגמר שם הודחו על ידי רומא האיטלקית בשל שערי חוץ.

גם הערב, במחזור הסיום של שלב הבתים, האוקראינים וסולומון סיימו את דרכם במפעל היוקרתי בשל תוצאת תיקו מול קבוצה איטלקית, כאשר הפעם הייתה זו אינטר מילאנו האיטלקית שעמדה כחומה בצורה מול החלום של הקשר הישראלי וקבוצתו האוקראינית.

האוקראינים שהושפלו פעמיים על ידי בורוסיה מנשנגלדבאך, היו מועמדים לעליה אל עבר השלב הבא בזכות צמד ניצחונות סנסציוניים ומפתיעים מול ריאל מדריד, כאשר סולומון הצעיר הוא שכבש את שני שערי הניצחון מול הספרדים בתום מהלכים אישיים מרהיבים שגררו תגובות רבות, כותרות אינספור וגם לא מעט התעניינות מקבוצות בכירות ביבשת. לרוע מזלו ומזלה של קבוצתו, זה לא הספיק בכדי להעפיל לשלב הבא, שלב שמינית הגמר.

שחטאר מסיימת את המסע האירופי בליגת האלופות במקום ה-3 בשלב הבתים, בדיוק כמו בשנתיים האחרונות ולמעשה תמשיך את המסע האירופי שלה במפעל השני בחשיבותו בכדורגל האירופי, מפעל הליגה האירופית.

בשנה שעברה זה נגמר בשלב חצי הגמר כאשר שחטאר הובסה על ידי אותה אינטר שפגשה הערב בתוצאה החד-צדדית 0:5. אינטר שסיימה במקום האחרון בבית כבר לא תחכה לה שם. הערב, מנור סולומון שעלה מהספסל בדקה ה-64 כבר לא יכל להושיע את האוקראינים.

רשימת הקבוצות שהעפילו לשלב שמינית גמר ליגת האלופות:

באיירן מינכן

אתלטיקו מדריד

ריאל מדריד

מנשנגלדבאך

מנצ’סטר סיטי

פורטו

ליברפול

אטאלנטה

צ’לסי

סביליה

דורטמונד

לאציו

יובנטוס

ברצלונה

פאריס סן ז’רמן

לייפציג