לביא מיקב הר ברכה: צובטים את עצמינו כל הזמן לראות שזה אמיתי

בעלי יקב הר ברכה, ניר לביא, שוחח עם ערוץ 7 וסיפר על הביקור בדובאי, ההסכמים שחתם עם אנשי עסקים במדינה והיחס המיוחד לו זכה.

לביא סיפר בהתרגשות, "רגעים מאוד מרגשים להגיע לכאן לדובאי לצורך חתימה על הסכמים, ולרדת לפרטים הקטנים, ולשבת עם יבואנים חברות שמעוניינות להכניס את המוצרים שלנו מהשומרון מהיקב שלנו, יקב הר ברכה, לספק אותם כאן לשולחנות של תיירים, אולי של תיירים ישראלים שיגיעו בקרוב לדובאי".

לדבריו הביקור לא היה רק נימוסי אלא גם מאוד תכליתי לקידום מכירת המוצרים, "כל השיחות האלה מתחילות לקרום עור וגידים אנחנו מאוד שמחים ומתרגשים על הזכות הגדולה להיות כאן צובטים את עצמנו כל הזמן לראות שזה אמיתי ומעשי, אבל את הנכונות מהצד של הדובאיניקים, מהמדינה ומאנשי העסקים, אנחנו ממש מרגישים. מרגישים רצון ועניין בלי פחד ובלי חשש, ממש בשמחה מתוך התרגשות הדדית, להכניס את המוצרים שלנו לכאן, ואנחנו רק שמחים ומברכים על כך".

לביא סיפר על הקשיים העוברים בשנים האחרונות יצואנים מיהודה ושומרון, "בעיקר באירופה אנחנו הרגשנו את ה-BDS, בארה"ב השוק יותר פתוח וגם שוק היין הכשר יותר גדול. בארה"ב פומפאו אמר שסימון המוצרים ירד ולא נצטרך לכתוב 'שומרון' על המוצרים, אלא רק 'ישראל' ".

על ההודעה של בחריין שאין בכוונתה להכניס לשטחה מוצרים מיהודה ושומרון אמר לביא, "אני חושב שזו הודעה יותר פוליטית,אני חושב שמתחת לשולחן הם יכניסו את המוצרים שלנו".

איך אפשר למכור יינות למוסלמים שנאסר עליהם לשתות אלכוהול? לביא מסביר כי אכן זה אתגר אך והשיווק הוא שונה מאשר במקומות אחרים, אך יש ביקוש למוצרים מ'ארץ הקודש' וכי הם בעצמם מספרים כי ה' ברך את ארץ ישראל בשבעת המינים, "כאן בדובאי זה התרגשות, מעניין אותם שהמוצר הישראלי יגיע כמה שיותר מהר למדפים ברשתות, בחנויות בדיוטי פרי".

לדברי לביא יש חיבור מיוחד בין הישראלים לתושבי דובאי, "זה חיבור טבעי. הטיסה לכאן, ההרגשה כאן פתוחה וחמימה, אירוח יוצא דופן, אירוח שלא חוויתי כמותו. אתמול התארחנו בבית של שייח' עם ארוחה כשרה למהדרין שהוזמנה מראש משהו מרגש ביותר".

בסיום אמר כי המטרה שלהם היא את מוצרי הייקב כמה שיותר מהר לצרכנים בדובאי ולממש את החיבור המיוחד שנוצר במפגשים.