איך למדוד את הביצועים של חברת הקידום אתרים שלכם

הפיקוח כולל מדידה ברורה של ביצועי הקמפיין של הקידום. הדבר נכון גם כשמדובר בקמפיין של קידום אורגני וגם במקרה של קידום ממומן

תוכן שיווקי , כ"ד בכסלו תשפ"א

איך למדוד את הביצועים של חברת הקידום אתרים שלכם-ערוץ 7
קידום אתרים
FREEPIK

כאשר עובדים עם חברה מקצועית לקידום אתרים כמו דניאל זריהן , חשוב מאוד להישאר עם היד על הדופק, ולפקח על הפעילות שלה.

הפיקוח צריך לכלול מדידה ברורה של ביצועי הקמפיין של הקידום. הדבר נכון גם כשמדובר בקמפיין של קידום אורגני וגם במקרה של קידום ממומן.

מדידת הביצועים היא חשובה ביותר, ומאפשרת לקבל החלטות מושכלות באשר לקמפיינים, וכן מאפשרת ללקוח להיות מעורב בתהליך הקידום. בנוסף לכך, לביצועי הקמפיין של הקידום צריכות להיות תוצאות מורגשות ברמת הפעילות של העסק שלכם, ולכן חשוב לבדוק האם יש סנכרון בין שיפור בביצועי הקמפיין לבין עלייה בהיקף הפעילות העסקית.

מדידת ביצועים בקידום אורגני

כאשר מדברים על ביצועים בתחום של קידום אתרים אורגני, הכוונה היא קודם כל למיקומי האתר בתוצאות החיפוש בגוגל. המטרה המובהקת של כל קמפיין קידום אורגני היא הגעה של האתר למקומות הראשונים בתוצאות החיפוש של גוגל בביטויים נבחרים. כל קמפיין קידום מתמקד, בדרך כלל, במילות מפתח מסוימות, שיש להן נפח חיפוש משמעותי בכל חודש, ויכולות להביא תנועה רבה לאתר.

לכן, החברה שמקדמת את האתר צריכה לדווח באופן קבוע על המיקומים של האתר בתוצאות החיפוש. המטרה האולטימטיבית היא כיבוש המקום הראשון, אך גם להופעה בעמוד התוצאות הראשון, או בחמישייה הראשונה, יש ערך רב.

באופן כללי, חשוב לראות האם יש מגמה של התקדמות במיקומים. ההתקדמות יכולה לקחת זמן רב, אפילו כמה חודשים, אך חייבת להיות מגמה ברורה של שיפור במיקומים בכל ביטוי. אם ביטוי מסוים היה ממוקם במקום 30, ואחרי חצי שנה הוא במקום 25 – מדובר בתוצאות שהן לא מספיק אפקטיביות, ויש לבדוק עם חברת הקידום כיצד אפשר לטייב את הקמפיין עוד יותר. לעתים נדרשת הגדלה של תקציב הקידום, ולעתים יש צורך בצעד דרסטי יותר, כמו החלפת מקדמי האתר. בכל מקרה, חשוב לדרוש מהחברה המקדמת דיווח קבוע על בסיס חודשי, לפחות.

בנוסף לכך, חשוב לבדוק כמה נפח חיפוש יש לכל ביטוי שמופיע בדו"ח. אם האתר שלכם ממוקם במקום הראשון בגוגל בביטוי שאין לו נפח חיפוש, אין לכך יותר מדי ערך ממשי. לכן, חשוב שלא להסתנוור מהופעות במיקום הראשון, ולשים דגש על בדיקת אותם ביטויים שבאמת מחופשים הרבה ויכולים להביא נפח תנועה משמעותי של גולשים לאתר שלכם.

מדידת ביצועי האתר

מדד נוסף של ביצועי הקמפיין צריך להיות היקף הפעילות באתר. רצוי שלמקדמי האתר תהיה גישה למערכת הניהול של האתר וכן לחשבונות הגוגל אנליטיקס והסרץ' קונסול של האתר שלכם. כך תוכלו לקבל דיווח על נפח התנועה לאתר שלכם במהלך כל קמפיין.

אם, למשל, אותה חברה של קידום אתרים שאתם עובדים איתה מראה שיפור רב במיקומי האתר – הדבר חייב לבוא לידי ביטוי גם בנפח הכניסות לאתר. אם אין סנכרון בין הדיווח על השיפור במיקומים לבין היקף הפעילות באתר, הדבר צריך לעורר נורת אזהרה.

מכיוון שקמפיין של קידום אתרים נועד להביא תוצאות מוחשיות, חשוב שלא להסתפק בבחינת המיקומים בביטויים שונים, אלא גם לבדוק את ביצועי האתר ואת אחוזי ההמרה בו. רק כך ניתן לוודא כי הקמפיין עובד כהלכה ואכן מביא את התוצאות הרצויות.

הצעות והערות ניתן לשלוח לדואר אלקטרוני: computers@inn.co.il