מרוקו
מרוקוצילום: ISTOCK

שרים וחברי כנסת מברכים הערב (חמישי) על הסכם השלום ההיסטורי שצפוי להיחתם בין ישראל למרוקו.

שר הביטחון בני גנץ מסר: ''מברך על כינון היחסים הרשמיים הצפוי עם מרוקו. זו הזדמנות לעגן יחסים של שנים רבות, ושותפות היסטורית עשירה ומפוארת של שני העמים, שתהפוך כעת לרשמית.

''מדובר במהלך משמעותי, שיחזק את האינטרסים הביטחוניים והכלכליים של שתי המדינות. אני מודה לממשל האמריקאי שפועל ללא לאות לחיזוקה של ישראל וליציבות האזור כולו", הוסיף גנץ.

שר ירושלים הרב רפי פרץ אמר כי ''הוריי שעלו ממרוקו והשאירו מאחור את כל חייהם, תמיד דיברו על שלום ועל יחסים טובים עם השכנים הערבים במרוקו. הגיעה העת שגם אנחנו. ההודעה הערב של הנשיא טראמפ על כינון היחסים עם מרוקו היא הודעה היסטורית ומשמחת. אהלן וסהלן, אהלן ביקום. מוזמנים לירושלים''.

יו"ר ימינה ושר הביטחון לשעבר נפתלי בנט צייץ בטוויטר: ''יום חג לישראל ולמרוקו! עוד צעד בהתבססות של מדינת ישראל. תודה ענקית לנשיא דונאלד טראמפ שפעל עם אנשיו ליצור חיבור זה, והערכה לראש הממשלה נתניהו על המהלך המשמעותי. חנוכה שמח!''.

יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר מהליכוד הגיב: ''ברוך ה׳, הנה לכם עוד הישג מדהים וחסר תקדים של נתניהו והליכוד. היום כבר ניתן לקבוע שמדינת ישראל בשיא כל הזמנים ביחסים שלה עם מדינות העולם בכלל ומדינות ערב בפרט''.

שרת התחבורה מירי רגב התרגשה גם היא: ''דורות של יהודים יוצאי מרוקו חלמו על השלום עם הארץ שבה נולדו ובה השורשים התרבותיים שלנו נטועים כל כך. תודה לך הנשיא טראמפ, תודה למלך מרוקו מוחמד השישי ותודה לראש הממשלה בנימין נתניהו. אין יותר סמלי שהערב אנחנו מדליקים אור גדול בלבבות של הסבים והסבתות. ההורים שלנו שזוכים עוד בחייהם לראות את הנס הזה והשלום החשוב הזה. אני נרגשת מאוד, תברק אללה עלינא ועליהום. (תבוא ברכת השם עלינו ועליהם)''.

חבר הכנסת ניר ברקת מהליכוד: ''מתחילים את חג החנוכה עם עוד בשורה מצוינת, משמחת והיסטורית על כינון יחסים דיפלומטים בין ישראל למרוקו. תודה לראש הממשלה נתניהו ולנשיא טראמפ וצוותו שממשיכים להוכיח את אהבתם הגדולה למדינת ישראל''.

שר הכלכלה עמיר פרץ: ''כיליד מרוקו ואיש מחנה השלום אני מברך על הסכם כינון היחסים הדיפלומטיים עם מרוקו שיקר לליבי באופן אישי ובאופן לאומי. חבל שאבי ואימי זכרם לברכה אינם איתנו עכשיו. וכמובן חג חנוכה שמח לכל בית ישראל''.

שר המל''ג זאב אלקין: ''תודה לנשיא טראמפ על קידום הסכם נוסף בין ישראל למדינה ערבית חשובה, מרוקו! לפני מספר שנים זכיתי לבקר במרוקו כשר הגנת הסביבה בכנס עולמי בנושא הסביבה. מנהיגי הקהילה היהודית אמרו לי שזה ביקור רשמי של שר ישראלי במרוקו לאחר הפסקה של יותר מעשור. קשה היה אז להעלות על הדעת את מה שקרה היום''.

סגן השר גדי יברקן: "אין מתאים מחג החנוכה שבו אנחנו מציינים את רוחו האיתנה של עם ישראל, להכרזה על הישג היסטורי נוסף של רה"מ נתניהו, שמגיע מתוך התבססות על רוחו האיתנה של עם ישראל. שלום מתוך עצמה".