הדלקת נר חנוכה בכותל
הדלקת נר חנוכה בכותלצילום: הקרן למורשת הכותל המערבי.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שגריר ארה"ב בישראל דיוויד פרידמן, רב הכותל הרב שמואל רבינוביץ ומנכ"ל הקרן למורשת הכותל מרדכי (סולי) אליאב השתתפו הערב (חמישי) בהדלקת נר ראשון של חנוכה בכותל המערבי.

מוקדם יותר התקיימה ההדלקה המסורתית ברחבת הכותל המערבי בהשתתפות הראשון לציון והרב הראשי לישראל הרב יצחק יוסף, רב הכותל רבינוביץ והשר לענייני ירושלים הרב רפי פרץ.

הרב יוסף בירך את הקהל: "בחנוכה הגזירה לא הייתה על הגוף, אלא על הרוח. רצו שעם ישראל יהיה ככל העמים, שלא יהיה עם ישראל נבדל. אנחנו מדליקים נרות חנוכה זכר לנס, להלל ולהודאה. 'כי אתה בחרתנו מכל העמים', אנו מכבדים כל אחד, אבל עם ישראל יש לו את התורה הקדושה. אני מברך את כל בית ישראל בבריאות איתנה ובבשורות טובות, שהקדוש ברוך הוא יסיר המגיפה מעלינו".

רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים הרב שמואל רבינוביץ בירך את ראש הממשלה ושגריר ארה"ב והודה על "החלטת הממשלה לתמוך בפיתוח רחבת הכותל המערבי ובהנחלת שרשרת הדורות ומורשת הכותל. גם פה ברחבת הכותל תורגם פרוספקט מבקרי הכותל לשפה הערבית, ההסכם הערב עם מרוקו וכן הסכמי אברהם מבטאים שלום ומפיצים אור דווקא בימים האלה, ימים של מגפה עולמית ושל מבוכה עולמית בהם ניתן להבין מהו הנס של הערב הזה.

''זהו נס האמונה. האמונה של מי שמול כל החושך, ועם שמן ללילה אחד, לא מהססים ומדליקים את המנורה ומאמינים בטוב שבוא יבוא. הלילה הזה - הלילה של הנר הראשון, האור המעט שבכוחו לגרש הרבה מן החושך – זהו הלילה של המאמינים. זהו הלילה של צאצאי המכבים שאינם מאבדים תקווה. שמאמינים בטוב. שמדליקים את האור ויודעים שהוא לא יכבה עוד", כך הרב רבינוביץ'.

השר לירושלים ומורשת רפי פרץ אמר: "חנוכה, חג האור. דווקא בתקופה הקשה שעם ישראל והעולם כולו עוברים במהלך השנה האחרונה חשוב להגדיל את האור. להיות אופטימיים. רק אתמול מדינת ישראל קיבלה אלפי מנות חיסון ועוד תקבל בהמשך עוד. אנו עושים את הפעולות הנכונות בצורה זהירה בתקווה שנצא בהקדם מהמשבר הזה והכותל וכל אתרי המורשת שלנו יהיו מלאים שוב בקהל".