הדלקת נרות בשא-נור
הדלקת נרות בשא-נורדוברות

חברי גרעין שא-נור המתחדש יחד עם משפחות מגורשי חומש ושא-נור, השתתפו הערב (חמישי) בהדלקת נרות חנוכה ביישוב שא-נור בשומרון.

אנשי הגרעין הגיעו למקום יחד עם ראש מועצת שומרון יוסי דגן וחברי הכנסת אריאל קלנר (ליכוד) ובצלאל סמוטריץ' (ימינה). האירוע התקיים במתכונת מצומצמת ע"פ כללי הקורונה.

ח"כ בצלאל סמוטריץ' קרא לרה"מ לתקן את העוול ולחדש את היישוב היהודי בשאנור: "הישוב קדומים שאני גר בו, חלוץ ההתיישבות היהודית המתחדשת בשומרון, הוקם בחנוכה. אנחנו עכשיו בחנוכה, אין זמן מתאים יותר לראש הממשלה להתאזר בגבורת המכבים, ומול כל החולשות והחלשים לקבל החלטה פשוטה והכל כך מתבקשת לתקן את האיוולת ואת הטעות שבגירוש, לבטל את חוק הגירוש ולאפשר לישוב שא נור בראש ובראשונה לחזור.

הדלקת נרות בשא-נורדוברות

''המעמד הקרקעי נשאר כמו שהוא, אדמת מדינה, שטח c, אין שום אתגר לא מדיני ולא ביטחוני, לא משפטי. נתניהו - קבל את החלטה, תהיה גיבור, תן הנחייה להקים את היישוב הזה מחדש. יש כאן 18 משפחות בגרעין שמוכנות מחר בבוקר לעבור דירה ולגור כאן. קדימה אדוני ראש הממשלה קבל את החלטה ותיכנס לספרי היסטוריה של מי שתיקן, וכל מי שלא מבנה בימיו חלילה חרב בימיו", אמר סמוטריץ'.

ח"כ אריאל קלנר אמר במקום: "באתי לכאן לגרעין הזה, גרעין המכבים של דורנו. הגרעין שבא להגיד שזו ארצנו ולא ארץ נוכרייה לקחנו. זאת ארצנו הארץ שלנו ואנחנו ניבנה אותה. עוד נשוב לכל ישוב רוח המכבים תנצח גם בדורנו".

הדלקת נרות בשא-נור
הדלקת נרות בשא-נורדוברות

''אנחנו נמצאים ביום הראשון של חנוכה ואין הרבה דברים שמראים בצורה כזו ברורה וחדה את ההבדל בין טוב ללא טוב, מעטים מול רבים, רשעים מול צדיקים", אמר דגן. ''לפני חמש עשרה וחצי שנים הגירוש, מעשה הפשע הזה של עקירת הישובים חומש, שא-נור, גנים וקדים יחד עם עקירת הישובים בגוש קטיף ועקירת יהודים מביתם, היה מעשה ההתייוונות של ימינו".

"המעשה של הגירוש הוא שפל מוסרי, שפל ערכי. כשאנחנו עמדנו פה על הגג של המצודה, בהר ממול בכפר עמדו 150 ערבים עם דגלי אש"ף וחיזבאללה שרים ורוקדים, שיא של חרפה בתולדות עם ישראל. אם אנחנו רוצים לדעת להבין את מה שהיה אז בחנוכה מעשה הגירוש זה ההתייוונות של ימינו", הוסיף דגן.

דגן אמר לחברי גרעין שא-נור המתחדש: "אתם לקחתם על עצמכם משימה לתקן את זה וכמו החשמונאים להגיע ולטהר ובעז"ה הקב"ה רואה את המסירות נפש, רואה את הרצון, רואה את הכאב, כאבה של ארץ ישראל, את האכפתיות ממדינת ישראל, מארץ ישראל, מעם ישראל, מכבוד ה' בעולם, ובדיוק כמו הנס שהקב"ה עשה לחשמונאים, ככה יהיה פה".

חברי הגרעין ערכו תפילה במקום, והבטיחו כי ישובו למקום פעם אחר פעם, עד שההתיישבות היהודית במקום תאושר. "הגענו לפה שוב היום, כאן בשא-נור יש הרבה חושך שצריך לגרש, אנחנו נגיע לכאן עוד פעם ועוד פעם עד שבע"ה האור יחזור למקום באופן קבוע", אמר יצחק צוקרמן מראשי הגרעין.