גנץ, ביטון והחיילים
גנץ, ביטון והחייליםצילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון

שר הביטחון בני גנץ והשר לנושאים אזרחיים וחברתיים במשרד הביטחון, מיכאל ביטון, הדליקו נר ראשון עם מאות חיילים בודדים בסדיר ועם חיילים משוחררים שמלווים אותם לפני השירות הצבאי, במהלכו ולאחריו, מעמותת "אח גדול".

העמותה תומכת בחיילים הבודדים באמצעות סדנאות הכנה לגיוס ולאזרחות, בשיפור השפה העברית, הפעלת מועדוני חיילים בבתי החייל בכל הארץ, סמינרים לחיילים בודדים משוחררים ושירותים משלימים התורמים בהשתלבות באזרחות.

עם השרים במעמד הדלקת הנרות השתתפו אריק, לוחם בנח״ל מונצואלה, מריה מקזחסטן הלוחמת בחילוץ והצלה, סלים מטורקיה המשרת בדובר צה''ל, ודבי - מתנדבת משוחררת מקולומביה.

שר הביטחון גנץ אמר למשתתפים: "אני מתרגש לראות אתכם שהתנדבתם ובאתם לכאן מתוך אהבת ישראל, מתוך החשיבות שאתם רואים בשמירה על ביטחון ישראל. אתם אולי מוגדרים כחיילים בודדים אבל אתם לעולם לא לבד. כל עם ישראל, צה"ל ומשרד הביטחון כאן עבורכם גם בתקופה המורכבת הזו של הקורונה. אתם גאווה גדולה לכולנו".

השר מיכאל ביטון: "מרגש לראות את החיילים הבודדים הבוגרים שעושים מעשה. ההתנדבות הזו היא דבר מדהים. זיהינו את הנושא של החיילים הבודדים המשוחררים ויחד עם הממשלה עשינו מאמץ גדול לסייע למי שהשתחררו השנה״.