לואי אל-שריף
לואי אל-שריףצילום: ערוץ 7

פעיל השלום המוסלמי, לואי אל-שריף, מחלק את זמנו בין בחריין וסעודיה, ופועל בחודשים האחרונים לקדם את הסכמי אברהם.

אל-שריף, שמקפיד להפגין מיומנות גם בשפה העברית, אומר לערוץ 7 כי יעשה "כל מה שצריך כדי לקדם שלום בין העם היהודי לעולם הערבי".

לישראלים המבקרים באמירויות הוא מציע לקחת נשימה עמוקה. "יש כאן אנשים שספגו תעמולה אנטי ישראלית במשך שנים ויש מי שנרתעים מהדו קיום עם ישראל ולכן תפקידי הוא לספר להם את האמת. מהי ישראל, מיהם היהודים. להסביר שצריך להכיר לישראלים את איחוד האמירויות הערביות משום שהצעד יועיל לנו".

"לרוב האנשים באיחוד האמירויות יש אמון רב במנהיגים שלהם, ולכן היה להם קל לקבל את המציאות החדשה. אך יש פלגים בציבור הערבי - שהושפעו מיותר מ -70 שנות תעמולה אנטי-ישראלית - ולהם לוקח זמן רב יותר להשלים עם ההסכם", מוסיף אל-שריף.

הוא מביע תקווה שהתיירות הישראלית באמירויות תכפיל ותשלש את עצמה. "תמיד אמרתי שאם נתמקד רק ב -10% מכל הדברים המשותפים לנו, נפתור המון. לישראלים אין ממש ממה לפחד כאן. הם צריכים להרגיש שזה הבית השני שלהם".

"אלוהים ברא אותנו כדי שנחייה בשלום, בהרמוניה ובשגשוג וזה אנחנו צריכים להתמקד", מוסיף אל-שריף.

בתום המפגש הוא מביע תקווה להגיע במהרה לירושלים. "אני מקווה לבקר בישראל ובמקומות קדושים כמו ירושלים ותקוע שבהם התגוררו הנביאים ואולי אפילו לעשות סדרה ביוטיוב על המקומות האלה. זה ישדר מסר חזק מאוד לאנשים, שיגיד להם שהעם היהודי חי במקומות הללו במשך 3,000 שנים וכמה מנביאיו הם כאלה שאנו במקרה מאמינים בהם גם".