במקום הראשון: אלף כבאים לא יצליחו לכבות אותי
במקום הראשון: אלף כבאים לא יצליחו לכבות אותיצילום: דוד בוכריס

272 תלמידים מחטיבות הביניים של החמ"ד השתתפו בתחרות "מצלמים פיזיקה לומדים תורה" ושלחו תמונות של תופעות מדעיות, אליהן היו צריכים לצרף הסבר מדעי והסבר תורני.

לגמר הגיעו 12 עבודות מצטיינות ממגוון תחומי הפיזיקה: מכניקה, אופטיקה, מגנטיות ועוד.

מתוך התמונות שהגיעו לגמר נבחרו הזוכים:

במקום הראשון זכה דוד בוכריס מתיכון גרוס בקרית גת בעבודתו "אלף כבאים לא יצליחו לכבות אותי". בוכריס צילם קבוצת זיקוקים הבוערים בתוך כוס מים, האש ממשיכה לבעור והמים אינם מצליחים לכבות אותה. דוד הסביר את התופעה מבחינה מדעית והשווה זאת למכת ברד בה לפי חז"ל היה שילוב של אש וקרח.

קשת בבועה
קשת בבועהצילום: יובל ומיכל

במקום השני זכו יובל צרפתי ומיכל רוזנגרטן מאולפנת הדר גנים בעבודתן: "קשת בבועה". השתיים צילמו קשת בתוך קבוצת בועות והוסבר התהליך המדעי של יצירת הבועה והקשת בתוכה.

במקום השלישי זכתה נעה סיידה מאולפנת סגולה בעבודתה "הרוגטקה וסיפורם של דוד וגלית". נעה תפסה בעדשת המצלמה אבן המשוגרת באמצעות רוגטקה. גם כאן ניתן הסבר פיזיקלי על זריקה בזוית ושמור אנרגיה במהלך הזריקה, וכמובן ההסבר התורני התייחס למלחמת דוד בגלית.

הרוגטקה וסיפורם של דוד וגלית
הרוגטקה וסיפורם של דוד וגליתצילום: נעה סיידה

את התחרות יזמו ד"ר רחלה תורג'מן האחראית על קידום המדעים בחמ"ד וד"ר חוי ששון מהחוג למדעים במכללת הרצוג.

ד"ר חוי ששון סיכמה: "מכללת הרצוג רואה חשיבות רבה של למידת מדע מתוך התבוננות מנקודת מבט של אנשי אמונה. לכן החוג למדעים במכללה שמח לשתף פעולה עם החמ"ד בתחרות זו של תורה ומדע".