אילוסטרציה
אילוסטרציהiStock

שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין בירך הבוקר (שישי) על המלצת הוועדה המקצועית של מנהל המזון והתרופות האמריקני, ה-FDA, לאשר את החיסון לנגיף הקורונה שפיתחה חברת פייזר.

"אני שמח שהחיסון של פייזר עבר שלב קריטי באישור FDA. זו בשורה ענקית גם לאזרחי ישראל. הנחיתי את אנשי משרדי לבדוק את האישור ולהגיש את המלצותיהם בימים הקרובים", אמר אדלשטיין.

שר הבריאות סיפר: ''בינתיים משרד הבריאות ממשיך בהתקדמות ובהיערכות למבצע חיסונים רב היקף שיתחיל כבר במהלך החודש".

כאמור, ועדה מקצועית של ה-FDA המליצה הלילה לאשר את החיסון לנגיף הקורונה שפיתחה חברת פייזר. 17 חברים בוועדה הצביעו בעד האישור, ארבעה הצביעו נגד ואחד נמנע.

המהלך הוא השלב האחרון לפני שה-FDA ייתן את האישור הסופי להפצה רחבה של החיסון ברחבי ארצות הברית. אישור כזה עשוי להגיע בהמשך היום.

מוקדם יותר השבוע החלו רשויות הבריאות בבריטניה לחסן את האוכלוסייה בעזרת ‭ 800‬אלף מנות של חברת ''פייזר''. בישראל נחת ביום רביעי המטוס הראשון עם משלוח החיסונים של חברת פייזר.

משרד הבריאות פרסם אמש את המתווה לתעדוף מתן החיסונים נגד קורונה: צוותים רפואיים, קשישים במוסדות גריאטריים וקשישים על פי קריטריון גיל שטרם נקבע יהיו הראשונה להתחסן. לאחר מכן יחוסנו אזרחים עם מחלות רקע בדגש על השמנת יתר חולנית, סכרת ומושתלי איברים.

בהמשך יחוסנו מאושפזים במוסדות בריאות הנפש וסגלי הוראה. לאחר מכן יינתנו חיסונים לחיילי וקציני צה''ל ואז שאר האוכלוסיה.

בשלב זה לא יחוסנו ילדים, נשים בהריון, אזרחים בעלי תגובות אלרגיות קשות ומחלימי קורונה.

מנכ''ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי אמר בתדרוך לכתבים כי "אישור החיסונים של משרד הבריאות יהיה כמה ימים אחרי אישור ה-FDA. לקראת סוף החודש נוכל לחסן''.

לוי סיפר כי ישנן 32 ערים אדומות ו-35 יישובים כתומים שאחראים על יותר מ-50% מהתחלואה. ''העלייה היא בכל המגזרים'', ציין המנכ''ל, ''היום מאז חצות התגלו 1,828 חולים מאומתים - מספר שהולך ועולה. התחלואה הולכת ועולה. מספר הבדיקות עלה ליותר מ-70 אלף בדיקות, בדרך ל-100 אלף בדיקות''.

מנכ"ל משרד הבריאות הדגיש: "העלייה בתחלואה אמיתית, ואינה רק בגלל העלייה בכמות הבדיקות. התחלואה ברובה נמצאת בישובים הכתומים והאדומים - לכן צריך להמשיך לעבוד בשיטה מקומית-דיפרנציאלית".