ראש המועצה טל אוחנה עם ותיקת העיר שמחה אבוקרט
ראש המועצה טל אוחנה עם ותיקת העיר שמחה אבוקרטצילום: באדיבות המועצה המקומית ירוחם

מועצת ירוחם ערכה הבוקר (ו') טקס חגיגי לרגל כינון היחסים בין ישראל למרוקו בהשתתפות רב היישוב יצחק שלו ובמעמד עולי מרוקו, מייסדי ירוחם שמהווים למעלה ממחצית תושבי המועצה.

עם פרסום הידיעה על כינון היחסים עם מרוקו, הוחלפו שלטי החוצות בירוחם לדגלי מרוקו ותמונות המלך מוחמד השישי.

טל אוחנה, ראש המועצה המקומית ירוחם: "זהו יום מרגש מאוד עבורנו. שנים שאנחנו חולמים על הסכם שלום. יותר ממחצית מהישוב שלנו הם עולי מרוקו ובני משפחותיהם. תמיד שמנו את השורשים שלנו בקדמת הבמה והיום אנו גאים בהם יותר מתמיד.

''לא מדובר במקרה, זוהי תוצאה של עבודה קשה של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושל הנשיא היוצא טראמפ. אנחנו כאן כדי להגיד – אנו כל כך גאים בארץ הזו ונעשה הכל כדי לשמר את מצוות החיים המשותפים בין יהודים למוסלמים כמו שהייתה לנו במרוקו. אנו נושאים מכאן תפילה למלך מרוקו, מוחמד השישי, על פועלו ואהבתו ליהודים ולישראל, כפי שנהגו אביו חסן השני וסבו מוחמד החמישי", הוסיפה אוחנה.

הרב יצחק שלו, רבה של ירוחם, ברך את מלך מרוקו בעברית ובערבית: "אנו מברכים מכאן את המלך ואת כל מי שפעל למען כינון היחסים בין המדינות. היו שטענו שהדת היא מכשול לשלום, אנו טוענים שהיא הבסיס לשלום. כי כשאתה מכיר ומכבד את השני, אפשר ליצור בסיס לשלום שמבוסס על הכרה, אהבה וקבלה של האחר".

זק'י זאווי, תושב ירוחם בן 78 שעלה ממרוקו בשנת 1970, סיפר: "היום אנו רואים שכל העמים מתאחדים אחד עם השני ורוצים להיות בקו אחד. היום השלום הוא הדבר הכי חשוב בין העמים בעולם. עם ישראל כולו היום שמח ומבקש מכל העמים להתאחד. אני קורא למלך מרוקו שיצליח בדרכו, יתקרב אלינו ויאסוף איתו את כל העמים שיתאחדו יחד ושיהיה שלום בין כולם". ז'אווי ברך את המלך גם בערבית וצרפתית.