הנשיא ריבלין בהדלקת הנרות עם השכנים
הנשיא ריבלין בהדלקת הנרות עם השכניםצילום: מארק ניימן, לע"מ

לכבוד חג החנוכה האחרון בבית הנשיא, הדליק הערב (ראשון) נשיא המדינה ראובן ריבלין נר רביעי של חנוכה עם שכניו לרחוב הנשיא בירושלים. הנשיא הזמין את כל השכנים לצאת למרפסותיהם ולרחוב ולהדליק נרות בצוותא.

בימים האחרונים השתדלו אנשי צוותו של הנשיא להגיע אל כל דיירי הרחוב. מפאת שיקולי אבטחה לא יכלו בבית הנשיא לפרסם את דבר ההדלקה מראש ועל כן השתדלו להגיע את כל השכנים בדפיקה אישית בדלת.

השכנים, שכבר פגשו את הנשיא ורעייתו נחמה ז״ל בפורים הראשון של הזוג בבית הנשיא כשאלה הגיעו לחלק להם משלוח מנות, שמחו מאוד גם הפעם על המחווה.

"אני יודע שאני לא תמיד שכן קל, לפעמים עושה קצת רעש, לפעמים מפריע קצת לתנועה, אבל אתם שכנים נהדרים", אמר הנשיא והוסיף: "בתקופה האחרונה, כשנאלצנו להסתגר בבתים, למדנו מהי החשיבות של שכנות טובה. למדנו על התלות שלנו זה בזה. על הערבות ההדדית שנדרשת מאתנו".

הנשיא ציין כי זהו חג החנוכה האחרון שלו במשכן נשיאי ישראל. "בעוד כמה חודשים אני הולך 'לפנות את הנכס', ולהניח לדייר חדש להתגורר במשכן נשיאי ישראל. תודה לכם על שנים יפות של שכנות טובה".

הנשיא חתם בתפילה לימים קלים יותר של בריאות ואמר, "בחג החנוכה אנחנו מציבים את החנוכיה על אדן החלון ומבקשים להדהד את הנס. להעביר מפה לאוזן, לעוברי האורח, לשכנים, את סיפור נס החנוכה. השנה אנחנו מקווים לנס נוסף, ל'ניסים ותשועות' מסוג בריאותי, אבל גם חברתי, כלכלי, ופוליטי. מי ייתן שנדע בקרוב חזרה לשגרה הברוכה, ימים של בריאות, יציבות, שגשוג ואור", חתם הנשיא את דבריו.