2 סיומי ש"ס בישיבת שבי שומרוןישיבת ההסדר שבי שומרון

בישיבת "נחלת יוסף" בשבי שומרון נערכו אתמול (מוצאי שבת) שני אירועי סיום ש"ס גמרא בידי תלמידי ישיבה ובנוסף סיום סדר מועד על ידי תלמיד נוסף.

מסיימי ש"ס הגמרא הם התלמידים יצחק ישראל שמידט ומשה אורי כהן שאמרו את ה"הדרן" יחד עם אליעזר שמידט, תלמיד שיעור ב' (כיתה י') בישיבה הקטנה של מוסדות ישיבת נחלת יוסף, שסיים סדר מועד.

האירוע התקיים בקפסולות בבית המדרש, בהשתתפות ראש הישיבה ואביהם של שניים מהמסיימים, הרב יהושע מרדכי שמידט.

לאחר הסיומים המרגשים, פרצו בחורי הישיבה ורבניה בריקודים ושמחה והמשיכו לסעודת מצווה לכבוד החנוכה ולכבודה של תורה.

נשיא הישיבה, הרב דב ליאור, קיבל את מסיימי הגמרא בביתו ושיבח אותם על התורה הרבה שלמדו. "אין לי ספק שמה שעשיתם זה דבר גדול", אמר. "בחור בן שש עשרה וכבר סיים ש"ס! אשריכם שזכיתם ללמוד בישיבה חשובה, מקום בו אתם מקבלים גיבוי מראש ישיבה ללמוד הן בעיון והן בהיקף. היקף שיהיה בגדלות לא רק באותה מסכת, אלא להשתלט על כל הש"ס. אתם תשמשו דוגמא לבחורים אחרים שבגיל צעיר אפשר לגמור את הש"ס".

ראש ישיבת ההסדר בשבי שומרון, הרב יהושע מרדכי שמידט, אמר: "חובה עלינו להעלות על נס את המראה הייחודי בו בחורים צעירים, פרי גידולה של הציונות הדתית, מסיימים ש"ס בגיל כ"כ צעיר. בחורים אלו לומדים תורה בחשק ובהתלהבות בזמן שחבריהם עסוקים בדברים אחרים. הם ישבו ללמוד יומם ולילה, ימי שישי ומוצ"ש, חגים ועוד עד שעלה בידם לסיים ש"ס גמרא. התורה של הבחורים האלו היא הסיבה למאבקם של משפחת החשמונאים שלא תשכח תורה מישראל. זו עדות נוספת לתורה הגדולה הצומחת בישיבות ההסדר ומגדלת נוער וצעירים אוהבי תורה וקודש".