מכבי הערב מול חיפה. ניצחון של אלופה
מכבי הערב מול חיפה. ניצחון של אלופהצילום: האתר הרשמי של מכבי ת"א

על הניסים ועל הנפלאות. כמעט שנתיים עברו מאז ניצחה הפועל חיפה את מכבי ת"א באצטדיונה הביתי, כמעט שנה עברה מאז ניצחה מכבי ת"א יריבה מחיפה בתוצאה 3:4 דרמטית ביותר כשגברה על מכבי חיפה במה שהוכתר אז משחק העונה של ליגת העל בכדורגל בין האלופה לסגניתה.

הערב (ראשון) שוב זה קרה, שוב מול יריבה מחיפה, הפעם מול האדומים מהכרמל.

מכבי, שספגה העונה כבר 10 שערים בשמונה משחקי ליגה, כמות זהה לזו שספגה בכל העונה שעברה, פתחה את המשחק רע מאוד וכבר לאחר 26 דקות הייתה בפיגור שני שערים, כשאלה נכבשו בתוך 5 דקות, בדקה ה-21 ו-26.

יונתן כהן, שכבש את שער הניצחון המטורף ב-3:4 לפני כמעט שנה מול מכבי חיפה, היה שם שוב בכדי להפיח תקוות אצל הצהובים מת"א והוריד את קבוצתו בפיגור מזערי להפסקת המחצית.

בדקה ה-58 נגח חלוץ הרכש של הצהובים, אלכסנדר פשיץ' את שער השיוויון המיוחל ומכבי חוזרת פעם נוספת מפיגור שני שערים מול יריבה חיפאית. מכבי עוד הספיקה לקבל הזדמנות לעשות מהפך בדקה ה-78 כשנשרק לזכותה בעיטת פנדל אך מערכת ה-VAR תיקנה את החלטת השופט והתוצאה נותרה על כנה, לא להרבה זמן.

8 דקות לאחר מכן, הצליחה הפועל חיפה להחזיר לעצמה את היתרון כשסער פדידה המחליף נגח את השלישי של האורחים מהכרמל שכבר חגגו ניצחון גדול וכמעט הביאו להפסד שני ברציפות של מכבי בתוצאה 3:2 כששבוע שעבר הייתה זו מ.ס אשדוד שעשתה זאת.

אולי זה בזכות החג שלה, חג המכבים, אולי בזכות האופי ואולי פשוט כי היריבה שממול איפשרה לה לעשות זאת, אבל גם מזה חזרו המכבים.

בדקה ה-88 אבי ריקן השווה שוב את התוצאה, ושלוש דקות בתוך תוספת הזמן גם סחט עבירה בתוך רחבת הפועל חיפה. מי אם לא יונתן כהן, שכבש את שער הניצחון לפני כמעט שנה מול מכבי חיפה בניצחון 3:4, עשה זאת גם הפעם כשכבש את בעיטת העונשין מ-11 מטרים וקבע - 3:4 מטורף, שוב מול יריבה חיפאית. בפעם הקודמת זה נגמר באליפות - גם הפעם?