רה"מ ושר הבריאות במכבי
רה"מ ושר הבריאות במכביצילום: עמוס בן גרשון

ראש הממשלה נתניהו ושר הבריאות אדלשטיין ביקרו במתחם חיסוני הקורונה של מכבי בהיכל שלמה בתל אביב על מנת להתרשם מההיערכות של מכבי למבצע חיסוני הקורונה שיחל בסוף החודש.

זהו אחד ממתחמי החיסון הגדולים ביותר שיפעלו בישראל כאשר מכבי נערכת לחסן במתחם זה כ-1,200 מטופלים ביום. בסה״כ יחוסנו כ-25,000 חברי מכבי מדי יום בלמעלה מ-220 עמדות הפזורות ב-70 אתרי חיסון ברחבי הארץ.

רה״מ ושר הבריאות בחנו מקרוב גם את ניידות החיסון ואת המבנים הניידים שמכבי תקים במיוחד באזורים שונים. מתקנים אלה יאפשרו להגיע לנקודות מרוחקות ולהקל על החברים להתחסן.

החיסון יבוצע בזימון תור מראש - הן למנה הראשונה והן למנה השנייה. במידת הצורך ובהתאם לביקוש מכבי ערוכה להגדיל מידית את מספר העמדות ולהגביר את קצב החיסון.

"עברתי עכשיו דרך העמדה הקבועה של מכבי, ודרך קרוואן חיסונים קטן וקראוון חיסונים גדול. היכולת של קופות החולים בארץ לבצע את המשימה אומרת לנו שכנראה נוכל להקדים את מתן החיסונים לאוכלוסיית ישראל בצורה המיטבית ולדעתי הטובה ביותר בעולם", אמר נתניהו.

שר הבריאות אדלשטיין הוסיף "ראינו כאן שלבי היערכות מאוד מתקדמים. יכול להיות שהחיסון יתחיל מוקדם יותר, ואולי כבר בשבוע הבא נוכל להתחיל את החיסונים של הצוותים הרפואיים. יש היערכות יוצאת מן הכלל של ארבע קופות החולים״

מנכ״ל מכבי, רן סער אמר כי הקופה ערוכה להתחיל לחסן באופן מידי. "זהו מהלך בקנה מידה היסטורי וחשוב שכולנו נתחסן כדי לנצח את הקורונה. אני ויו״ר מכבי פרופ׳ משה רווח נהיה המתחסנים הראשונים במכבי. כל הצוות שלנו מגויס למשימה ואני רואה בעיני האנשים מוטיבציה מדהימה. אלו ימים מרגשים שמתחברים עם החנוכה - חג המכבים. אנחנו מודים לחברת היכלי הספורט של עיריית תל אביב-יפו על הירתמותם למבצע החשוב הזה״