קרני שומרון הוא יישוב הנמצא מזרחית לכפר סבא על כביש 55, בו גרים כ-9000 תושבים, חילונים ודתיים, מבוגרים וצעירים כבר 42 שנה.

היישוב מחולק לשש שכונות מרכזיות קרני שומרון, גינות שומרון, נווה מנחם, אלוני שילה, רמת גלעד ולאחרונה התווספה שכונה נוספת מעלה שומרון.

קרני שומרון נבנתה כיישוב קהילתי בשנות ה-70 ע"י קבוצת אנשים שבחרה להתגבש כקהילה וכמשפחה ולהקים יישוב קהילתי כך נבנתה השכונה וכך גם נבנו השכונות הנוספות ביישוב, כאשר כל תושב הוא חלק מהקהילה ומהחברה בשכונה. לכל שכונה יש את אופיה המיוחד המחבר בין מבוגרים לצעירים ובין דתיים וחילוניים אשר יחד מתחברים ויוצרים קהילה.

אז מהי קהילה בעצם?

על פי ההגדרה המילונית, "קהילה היא קבוצת אנשים בעלי מכנה משותף משמעותי, חברתי או גיאוגרפי".

קהילה היא קבוצה של אנשים הבוחרים לחיות יחד, המשמעות לחיות בקהילה היא שותפות חברתית פעילה, אורחות חיים משותפים ועשייה חברתית. הקהילתיות באה לידי ביטוי בלימוד משותף, בערבי קהילה וקידום של יוזמות ומטרות משותפות על ידי עשייה משותפת.

כוחה של הקהילה היא היכולת שלה לתת מענה לתחושת ניכור ובדידות שהאדם יכול לחוות במהלך חייו. היא מהווה מסגרת מחבקת. הקהילה מספקת לאדם מעגל חברים קרוב ונגיש מעין משפחה מורחבת שבוחרים בה והיא עונה על צורך בסיסי בתחושת שייכות לקבוצה ולמקום וכן מסייעת בפיתוח רשת קשרים בתחומי החיים השונים כמו עסקים ותרבות.

תקופת הקורונה אתגרה את היכולת של לקיים ערבי קהילה, פעילויות חברתיות מרובות משתתפים, התקופה גרמה לריחוק חברתי והקשתה על תחושת הביחד שנהוגה בהרבה קהילות.

קרני שומרון חרטה על דגלה להשאיר את הביחד בכל מצב, למצוא את הדרך להגיע לכל קהילה, להמשיך לתת מענה לצרכי התושבים במיוחד בתחום הקהילתי, חברתי. האתגר החדש איפשר לנו לצאת מחוץ לקופסא ולחשוב על פתרונות יצירתיים וזאת במסגרת תקציב קטן יותר וכוח אדם מינימלי.

המטרה היתה לגרום לכל תושב מבוגר או וצעיר להמשיך ולהרגיש חלק מהקהילה, מהשכונה ומהיישוב. במהלך הסגרים ובמהלך החודשים האחרונים המרכז הקהילתי בקרני שומרון בנה תוכניות סביב מועדי השנה כמו יום העצמאות, זיכרון, סוכות וחנוכה, על ידי משאיות משמחות, פעילויות לגיל השלישי, שמירה על קשר עם בני הנוער, הצעירים ופעילויות אינטרקטיביות לכל המשפחה.

המועצה שמה דגש על קהילת העסקים וסייעה לעסקים ביישוב לתת מענה לתושבים במסגרת ההנחיות על ידי רעיונות יזמות, בניית אתר לעסקים וכדומה וזאת בכדי לשמור על יציבותם הכלכלית של העסקים המקומיים.

כל הפעילויות נעשו על מנת לשמור על החוסן הקהילתי בתחומים של תרבות, עסקים וקיום קשר עם התושבים. כאן המקום להודות למנהל המרכז הקהילתי אלירן אילוז ויו"ר הנהלת המרכז הקהילתי אהרון לאוטמן ולעומד בראש המועצה יגאל להב.

ולסיכום "עיקר מהותו וערכו של היחיד אינה בזכות היותו ייצור מובדל, אלא בזכות היותו חלק מציבור אנושי גדול", כך אמר אלברט איינשטיין, וזהו המוטו והמסר של קרני שומרון, בדרך של הנהגה אמיצה ואנשים שרתומים לעשייה נשמור על קהילה חזקה ומאוחדת מול כל אתגר.